Gå til innhold

Støy på mikrofon med mindre jeg tar på kabinettet?


Anbefalte innlegg

Okey, da kjøpte jeg meg nettopp ny pc men bruker samme gamle headset av den grunn. Jeg skulle til å sette opp en ventrilo server og snakke litt med en kamerat da han klagde over irriterende bakgrunnsstøy på mikrofonen (en lav durrende BZZZZ lyd), jeg åpnet windows lydinnspilling og la selv merke til dette.

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å dytte litt på kontakten til mikrofonen da jeg la merke til at om jeg var borti kabinettet forsvant overfornevnte irriterende bzz'e lyd, og dette uansett hvor forsiktig jeg tok i kabinettet. Det funker derimot ikke om jeg tar i noe annet som så tar i kabinettet, så jeg antar dette må ha noe med strøm å gjøre, men hva i alle dager er egentlig greia? Er dette farlig? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det?

 

Hovedkortet kom med et eget lydkort, og da jeg ikke klarte å finne ut hvor den der AC'97 pluggen skulle være på hovedkortet koblet jeg likegreit inn dette lydkortet da jeg tenkte dette ville gi bedre kvalitet. Bør jeg like greit fjerne dette og koble inn den AC'97 greia? Driter i grunn litt i lydkvaliteten men trenger en mikrofon uten støy -_-

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket at alle avstandsskruene til hovedkortet er i, slik at hovedkortet ikke tar i kabinettstålet?

 

Hmm rimelig sikker på at det ikke er det som er problemet. Hadde nesten alle avstandsskruene i, plasserte ingen skruer der det ikke var avstandskruer, inbillte meg at jeg ikke trengte alle avstandsskruene, jeg kan vel dobbeltskjekke, men pc'en har kjørt i ei god uke nå, burde ikke hele greia vært ødelagt til nå om dette var problemet?

Lenke til kommentar

Vel jeg skrudde opp hele greia og konkluderte at hovedkortet på ingen måte var intill stålet i kabinettet, ei var noen av de andre delene. (Bortsett fra grafikkortet og det lydkortet jeg satte inn som åpenbart er borti stålet bak på kabinettet for de skal jo skrus fast, men jeg tipper produsenten av disse delene har forsikret at det likevel er ingen kobling).

 

Støyen vedvarer likevel.

Nå kan jeg bemerke at støyen er såpass lav at det ikke gjør noe særlig, det er bare det at den forsvinner når jeg tar på kabinettet som får meg til å undre.

Lenke til kommentar
Vel jeg skrudde opp hele greia og konkluderte at hovedkortet på ingen måte var intill stålet i kabinettet, ei var noen av de andre delene. (Bortsett fra grafikkortet og det lydkortet jeg satte inn som åpenbart er borti stålet bak på kabinettet for de skal jo skrus fast, men jeg tipper produsenten av disse delene har forsikret at det likevel er ingen kobling).

 

Støyen vedvarer likevel.

Nå kan jeg bemerke at støyen er såpass lav at det ikke gjør noe særlig, det er bare det at den forsvinner når jeg tar på kabinettet som får meg til å undre.

 

Høres da ut som et jordingsproblem spør du meg... Du har ike plugga pcen i en ujorda stikkontakt vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...