Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ta over skjermen over Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller Remote Desktop som er innebygget i XP Professional. Da må du ha XP Pro på serveren, men klienten er 200k, trenger ingen installasjon og det er bare å legge den på web et sted så har du den alltid tilgjengelig. Den kan kjøres på 9x/nt eller xp (og det er t.o.m. et initiativ på gang for å lage en linux-klient svjv, så du kan ta kontrollen over xp pro-maskinen din med Rødhatten på lappisen). Remote Desktop er betydelig kjappere enn Radmin, så det ville vært mitt valg om du har XP Pro på hjemmemaskinen.

 

E

 

Edit: Jeg skriver jo som en tarm-ape :yes:

Lenke til kommentar

Nais!

Då har eg to ting til:

 

1) Kva med NAT? Om WinXP-Pro-peseen ligg bak NAT (f.eks. alla NGT), går d då fint? Er det løysingar for å omgå dette?

 

2) Kan kem som helst lese min skjerm/mine tastatrykk når eg har logg inn? Er sambandet kryptert, og held dette mål?

 

...kan hende er http://www.gotomypc.com (fekk tips ein annan stad) eit godt alternativ, men eg har lyst å hauste andres erfaringar før eg startar å installera masse program, registrera kontoar og bruka pengar på dette...

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Netop Remote Control så kan du legge en ip route tilbake mot eventuelt nett som du kommer fra. Dvs på klienten.

 

Har testet mange forskjellige programmer av dette slaget og funnet ut at netop er det mest stabile og raskeste, samt at i den nyeste versjonen 7.5 har du mange andre muligheter i tillegg til bare fjern admin.

 

Btw, netop er i 2 versjoner, host, guest.

Lenke til kommentar

1) NAT er ikke noe problem. Jeg har selv NGT 7616/1024 :woot::), og det er bare å nat'e porten serveren kjører på (default er 3389, jeg har en annen - søk på m$ knowledge base for å finne ut hvordan du endrer dette) samt åpne porten i firewallen om du har netopia.

 

2) Vet ikke noe om hva m$ gjør for sikkerheten, det må du nesten høre med noen som vet mer enn meg om. :)

 

E

 

Edit: firewall filter seff doh

Lenke til kommentar
Gidder ikke skryte av HW min....det er så lamt

 

Lamere å poste totalt uinformativ bullshit i en tråd med et fornuftig spørsmål, sier nå jeg. :roll:

 

Her står forøvrig hvordan du endrer port på serveren, så kan du bare connecte med klienten slik: ip-adr/hostname:portnummer.

 

Forøvrig bruker m$ RSA-encryption (RC4, som også brukes i bl.a. SSL) til å kryptere overføringene. Det skjer begge veier med mindre du eksplisitt setter security level=low som gjør at bare bitstrømmen fra klient til server krypteres. Du kan visstnok velge mellom 56- og 128-bit kryptering om du installerer Win2k High Encryption Pack, men 56-bits nøkler er standard. Les mer om dette her: http://www.microsoft.com/windows2000/docs/rdpfandp.doc

 

E

Lenke til kommentar
PC Anywhere da?

Kan ingen ting om dette, men PC A er vel et slikt program...

 

Korleis når du PC A-klienten, når den står på innsida (LAN-sida) og har intern IP som ruteren har delt ut fra sin DHCP? Kan PC A-klienten liksom si "her er jeg" på ein server eller noko, så eg kan når PC A-klienten via den?

 

Hmm....

 

Her trengs tenking...

Lenke til kommentar
Eller Remote Desktop som er innebygget i XP Professional. Da må du ha XP Pro på serveren, men klienten er 200k, trenger ingen installasjon og det er bare å legge den på web et sted så har du den alltid tilgjengelig. Den kan kjøres på 9x/nt eller xp (og det er t.o.m. et initiativ på gang for å lage en linux-klient svjv, så du kan ta kontrollen over xp pro-maskinen din med Rødhatten på lappisen). Remote Desktop er betydelig kjappere enn Radmin, så det ville vært mitt valg om du har XP Pro på hjemmemaskinen.

 

E

 

Edit: Jeg skriver jo som en tarm-ape  :yes:

 

Holder fint om du har WinNT/Win2k eller WinXP på maskina du skal koble opp til.

 

Kan bruke Win98 å koble opp med ikke no problem. Bare ba rempte desktop instalert på klienten som skal kobles til.

 

Ellers så kan man bruke VNC da.

Eller som dameware, Remote admin osv..

Er mange muligheter.

Lenke til kommentar

Holder fint om du har WinNT/Win2k eller WinXP på maskina du skal koble opp til.

 

Hvis du har NT/2K må du ha nyeste Terminal Services. Har enda ikke fått det ordentlig til (men har ikke prøvd så hardt heller, det er som du sier mulig).

 

Kan bruke Win98 å koble opp med ikke no problem. Bare ba rempte desktop instalert på klienten som skal kobles til.

 

Jepp, det var jo det jeg sa. :)

 

E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...