Gå til innhold

iphone 3g uten netcom?


Anbefalte innlegg

Hei. Har letet litt på nettet og lurer på om det er mulig å få kjøpt iphone 3g opplåst, slik at man kan bruke den med telenor eller andre levrandører? og hva koster eventuelt iphone 3g da?

 

dette er det eneste jeg fant, men dette ble skrevet før lanseringen 11. juli:

 

Kostnadene har vært mye omdiskutert i Norge, og plutselig snakker man i årskostnader og lignende. NetCom tilbyr flere forskjellige abonnementer, og i disse kan du velge hvilke som passer ditt bruk best. Ønsker du å bryte avtale med NetCom, og heller bruke Telenor eller andre, kan du gjøre dette, og telefonen koster da rundt 4.200 kroner.

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke kjøpt iPhone uten at den er knyttet til NetCom i et år med mindre du har en cracket version. Jeg veit ikke om noen har greid å knekke denne veldig nye telefonen ennå men det er ulovlig. Så med mindre du er en kaldblodig morder må du nok vente. :!:

Endret av Munty
Lenke til kommentar
Du får ikke kjøpt iPhone uten at den er knyttet til NetCom i et år med mindre du har en cracket version. Jeg veit ikke om noen har greid å knekke denne veldig nye telefonen ennå men det er ulovlig. Så med mindre du er en kaldblodig morder må du nok vente. :!:

 

da så, jeg fant bare det jeg siterte fra denne siden: http://www.hegnar.no/it/article292404.ece og slik jeg forstod det var det mulig å kjøpe den opplåst fra netcom, men virker vel litt absurd:S

Lenke til kommentar

Du kjøper den med sammen med et abonnement som du binder deg til i 12 mnd, så bryter du denne avtalen. Da vil iPhone 3G'en din bli opplåst for bruk med andre operatører innen et par virkedager.

 

Det kommer selvfølgelig et bruddgebyr i tillegg til prisen du kjøper telefonen for.

Lenke til kommentar
Du kjøper den med sammen med et abonnement som du binder deg til i 12 mnd, så bryter du denne avtalen. Da vil iPhone 3G'en din bli opplåst for bruk med andre operatører innen et par virkedager.

 

Det kommer selvfølgelig et bruddgebyr i tillegg til prisen du kjøper telefonen for.

 

Det vil si at samlet med bruddgebyr vil iphonen bli på rundt en 4500-5000kr?

Jeg vil da bruke kontantkort på den, dersom det er det jeg har i dag, men spm er om jeg vil spare noe på dette etter som billigste abonnoment fra netcom med 16 gigg koster 7078kr etter 1 år? og er det i bunn og grunn lurt og lovlig å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Det vil si at samlet med bruddgebyr vil iphonen bli på rundt en 4500-5000kr?

Jeg vil da bruke kontantkort på den, dersom det er det jeg har i dag, men spm er om jeg vil spare noe på dette etter som billigste abonnoment fra netcom med 16 gigg koster 7078kr etter 1 år? og er det i bunn og grunn lurt og lovlig å gjøre dette?

 

Har nettopp gjort dette, og det er ikke noe problem. Du kjøper telefonen som vanlig (med ett års binding - ta nytt nummer i stedet for portering!) og ringer kundeservice med en gang du har åpnet den. Si du vil åpne den opp og avslutte abonnementet, og innen en time kan du ta en Restore via iTunes og telefonen er låst opp (NetCom sender IMEI til Apple som setter telefonen som ulåst på sine servere).

 

Dette koster prisen av telefonen (2290), en mnd. abb (399) og 2400 kroner i bruddgebyr, og er selvsagt helt lovlig. Når du er ferdig med det kan telefonen brukes med absolutt alle simkort uten noen problemer.

Endret av skeib
Lenke til kommentar

Ville det ikke være mer lønnsomt å bruker abonnementet frem til slutten av månedsperioden og så ringe inn og bryte avtalen? Siden man uansett betaler for 1 måneds bruk og vil være mye billigere enn å bruke kontant kort. Men er kanskje greit nok å få det gjort raskest mulig om man velger å ikke portere nummer.

 

Jeg ville tro at å beholde abonnementet et år fremover ville vært en mye billigere løsning enn å bruke kontant kort. For jeg ville anta at alle som kjøper en iPhone vil bruke 3G for datatrafikk. Da kan fort bli dyrt med kontant kort eller andre abonnementer som ikke har makspris

Lenke til kommentar
Ville det ikke være mer lønnsomt å bruker abonnementet frem til slutten av månedsperioden og så ringe inn og bryte avtalen? Siden man uansett betaler for 1 måneds bruk og vil være mye billigere enn å bruke kontant kort. Men er kanskje greit nok å få det gjort raskest mulig om man velger å ikke portere nummer.

 

Jeg ville tro at å beholde abonnementet et år fremover ville vært en mye billigere løsning enn å bruke kontant kort. For jeg ville anta at alle som kjøper en iPhone vil bruke 3G for datatrafikk. Da kan fort bli dyrt med kontant kort eller andre abonnementer som ikke har makspris

 

Tja, ikke hvis man får nytt nummer, det er vel ingen som er så gjerrige at de gidder å bruke et annet nummer (og gå igjennom alt styret med å få andre til å bruke det) for bare en måned? Dessuten er det mange som er i samme situasjon som f.eks meg, med bedriftsabonnement som man ikke får gjort noe med uansett.

Lenke til kommentar
Du kjøper den med sammen med et abonnement som du binder deg til i 12 mnd, så bryter du denne avtalen. Da vil iPhone 3G'en din bli opplåst for bruk med andre operatører innen et par virkedager.

 

Det kommer selvfølgelig et bruddgebyr i tillegg til prisen du kjøper telefonen for.

 

Det vil si at samlet med bruddgebyr vil iphonen bli på rundt en 4500-5000kr?

Jeg vil da bruke kontantkort på den, dersom det er det jeg har i dag, men spm er om jeg vil spare noe på dette etter som billigste abonnoment fra netcom med 16 gigg koster 7078kr etter 1 år? og er det i bunn og grunn lurt og lovlig å gjøre dette?

 

du kan bryte abonnementet etter en mnd og da vil det koste totalt 5089 for 16 gb og 4189 for 8gb.. det er ca. 2000 billigere totalt.. men ettersom du har kontantkort, vil det bli veldig dyrt og bruke iphonen din.. (hvis du kommer til å endre vanene og bruke mye internett(slik de fleste iphone-brukere gjør)

 

så hvis du ikke har noen form for fri familie eller noe som binder deg til en annen operatør vil jeg anbefale å kjøpe med et iTalk abbonement og beholde det...

 

abonnementene virker dyre, men se nærmere på italk small: 100mb inkl., 100 min inkl., 100sms inkl. dette gir en totalpris pr. enkelt mb/min/sms: 1,3 kr

mens hvis du skulle ringt 100 min, brukt 100 mb og sendt 100 sms i mnd m/ telenor kontantkort ville totalprisen blitt kr 1517 kr..

 

pluss at du får fri bruk av homerun trådløst internett i norden..

 

behold netcom abo

Lenke til kommentar
Du kjøper den med sammen med et abonnement som du binder deg til i 12 mnd, så bryter du denne avtalen. Da vil iPhone 3G'en din bli opplåst for bruk med andre operatører innen et par virkedager.

 

Det kommer selvfølgelig et bruddgebyr i tillegg til prisen du kjøper telefonen for.

 

Det vil si at samlet med bruddgebyr vil iphonen bli på rundt en 4500-5000kr?

Jeg vil da bruke kontantkort på den, dersom det er det jeg har i dag, men spm er om jeg vil spare noe på dette etter som billigste abonnoment fra netcom med 16 gigg koster 7078kr etter 1 år? og er det i bunn og grunn lurt og lovlig å gjøre dette?

 

du kan bryte abonnementet etter en mnd og da vil det koste totalt 5089 for 16 gb og 4189 for 8gb.. det er ca. 2000 billigere totalt.. men ettersom du har kontantkort, vil det bli veldig dyrt og bruke iphonen din.. (hvis du kommer til å endre vanene og bruke mye internett(slik de fleste iphone-brukere gjør)

 

så hvis du ikke har noen form for fri familie eller noe som binder deg til en annen operatør vil jeg anbefale å kjøpe med et iTalk abbonement og beholde det...

 

abonnementene virker dyre, men se nærmere på italk small: 100mb inkl., 100 min inkl., 100sms inkl. dette gir en totalpris pr. enkelt mb/min/sms: 1,3 kr

mens hvis du skulle ringt 100 min, brukt 100 mb og sendt 100 sms i mnd m/ telenor kontantkort ville totalprisen blitt kr 1517 kr..

 

pluss at du får fri bruk av homerun trådløst internett i norden..

 

behold netcom abo

 

Tingen er den at jeg har fri familie som du sier ja. Men blir jo ikke aktuelt å bruke internett på den om jeg blir værende med kontantkort. Hvor fort bruker man opp 100 mb da? syns egentlig ikke 7000 for et år er så gale, men regner med det kommer blilligere abonnoment når appel åpner opp for at telenor og andre levrandører kan få selge iphone.

 

Men 7000 for et år altså italk small? betaler man da ca. 5000 for iphonen og abonnomentet koster 2000 for et år da?

Lenke til kommentar

Nei. Er abonnementet som drar opp prisen så mye. Kjøpspris varierer alt fra 1kr til 4000kr. Billigste alternativet for 16GB versjonen er 7000kr det første året med 2290kr i kjøpspris.

 

Er det noen form for Netcom branding på iPhone? Jeg syns det er en uting. Spesielt om man må jailbreake telefonen senere om man velger å ikke fortsette med Netcom etter de 12 månedene.

 

Og gjelder maks pris på datatraffik på 25kr om dagen i tillegg til de nevnte maks prisene per måned på iPhone-siden? Så vidt jeg har forstått det så gjelder det iallefall resten av abonnementene så lenge det ikke er spesielle vilkår.

Lenke til kommentar
Nei. Er abonnementet som drar opp prisen så mye. Kjøpspris varierer alt fra 1kr til 4000kr. Billigste alternativet for 16GB versjonen er 7000kr det første året med 2290kr i kjøpspris.

 

Er det noen form for Netcom branding på iPhone? Jeg syns det er en uting. Spesielt om man må jailbreake telefonen senere om man velger å ikke fortsette med Netcom etter de 12 månedene.

 

Og gjelder maks pris på datatraffik på 25kr om dagen i tillegg til de nevnte maks prisene per måned på iPhone-siden? Så vidt jeg har forstått det så gjelder det iallefall resten av abonnementene så lenge det ikke er spesielle vilkår.

 

 

Slik jeg har forstått det så er det netcom som har hovedretten til å selge den nå og bare dem som selger den. Har da hørt rykter om at dette bare kom til å vare i noen mnd. og da regner folk med at telenor og andre får selge den;) men spørs om jeg har fattet riktig da:P

 

Tror ikke du trenger jailbreake den om du gjør slik det er beskrevet over med å bryte avtalen etter kjøp?

 

Har spurt rundt i hele europa, og fikk ikke kjøpe den uten abonnoment der heller og måtte være statsborger og ha bankkonto i landet for å opprette abonoment med telia eller vodafone=/

Lenke til kommentar

Tenkte mer som at man velger å bruke abonnementet i 12 måneder og så gå over på en annen operatør. Vil man være plaget av netcom branding selv om man får låst den opp? Er slik på nåværende telefone. Brandet med 2 ikoner i menyen og et theme layout. Fikk det ikke fjerna da jeg låste opp telefonen og kjørte vanlig software oppdatering over pc-kabelen

Lenke til kommentar
Tenkte mer som at man velger å bruke abonnementet i 12 måneder og så gå over på en annen operatør. Vil man være plaget av netcom branding selv om man får låst den opp? Er slik på nåværende telefone. Brandet med 2 ikoner i menyen og et theme layout. Fikk det ikke fjerna da jeg låste opp telefonen og kjørte vanlig software oppdatering over pc-kabelen

 

Det kan jeg ikke svare på, men var vel noen her som hadde fått den låst opp, kan jo høre med dem?

 

Men er ikke det mulig å fjerne da?=/

Lenke til kommentar
Tenkte mer som at man velger å bruke abonnementet i 12 måneder og så gå over på en annen operatør. Vil man være plaget av netcom branding selv om man får låst den opp? Er slik på nåværende telefone. Brandet med 2 ikoner i menyen og et theme layout. Fikk det ikke fjerna da jeg låste opp telefonen og kjørte vanlig software oppdatering over pc-kabelen

 

Det kan jeg ikke svare på, men var vel noen her som hadde fått den låst opp, kan jo høre med dem?

 

Men er ikke det mulig å fjerne da?=/

 

Det er overhodet ingen branding på iPhone. Når den er unlocked er det ingen spor av NetCom igjen.

Lenke til kommentar

Sitter her å regner ut hva som lønner seg, billigste abonnoment fra netcom med 16 gigg, eller bryte avtalen og bruke telenor kontant som jeg har i dag, men finner ikke alle prisene fra telenor. Er da mb på nettet jeg ikke finner?

 

så langt: 1,49*100= 222,01 kr for ringing + 0,69 for start avgift, så har man sms som er; 0,69*100 = 69 kr. noen som kunne hjulpet meg å finne til mb på nettet å linket?

 

Er det startpris på samtalene inni de 100 ringemiuttene som netcom har med per mnd?=/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...