Gå til innhold

Biletkritikk: Blomsterflue kommer hjem


Anbefalte innlegg

Legger inn ett bilde jeg gjerne ville hatt litt kritikk på.

Jeg liker det godt selv, men skulle gjerne hatt hele blomsten i fokus, men utenom det er jeg fornøyd. Dere er det gjerne ikke, så si ifrå:D

 

Forresten, Det er det siste bilde tatt med D200en

post-149341-1217438078_thumb.jpg

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som PM poengterer, ja, er makro en fryktelig teknisk genre. Åpner for lite kreativitet, selv om man selvfølgelig er nødt til å komponere bilder. Men hovedsakelig er det det tekniske som skiller klinten fra hveten. Er jo nettopp sånne ting jeg og Mr. Olsen kritiserer.

Lenke til kommentar

Av den grunn velger jeg sjelden å kommentere dine bilder. De er så langt utenfor min smak og sjanger at jeg dessverre ikke kan bidra med noe konstruktivt for din del. Stiller meg likt som Marius egentlig, og ser at hans kritikk er lite brukbar. Men du har ett bilde jeg liker godt, og det er den rustne båten i porteføljen din.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å vurdere mine bilder kun teknisk, men man kan vurdere teknikkene som er brukt. Men det er nok mange som kun er interessert i tekniske bilder. Men alle har jo en eller annen mening om kunstneriske uttrykk også, og enten liker eller ikke liker noe. Det er unødvendig å skrive kommentarer til alle bilder man ikke liker, hvis det ikke er i en genre man liker godt. Det er unødvendig å bruke tiden sin til å fortelle verden at man ikke liker en type bilder på ny og på ny. Men av og til dukker det jo opp bilder som man liker, og da er det jo greit å bare gi beskjed om det uten å måtte begrunne det nærmere. Som de få gangene jeg kommenterer makro. Men bilder jeg ikke bryr meg om innen genren skriver jeg ikke om, kun de jeg liker. Eller som i dette tilfellet faller gjennom teknisk på viktige områder. For da er det enkelt og greit tekniske råd.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...