Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montering av "Integrert" Mp3-spiller i SAAB 9-3


Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Har lenge irritert meg over manglende muligheter over Mp3-avspilling i min 1999 SAAB 9-3. Etter diverse forsøk med FM-sendere og liknende kom jeg på at bilen min har kabelnett liggende for bruk av mobiltelefon via audiosystemet. Etter litt leting på nettet, og nedlastning av koblingsskjema skred jeg i stad til verket :)

 

Først bar det til Biltema for å kjøpe en diskret bryter for å kortslutte kontakten, slik at stereoanlegget tror jeg får en telefon :D

Det er heldigvis mange dummy-plasser i bilen, og jeg fant en av dem og smalt på plass en bryter:

 

DSC00463.JPG

 

På baksiden ble det koblet to kabelsko med litt ledning...

 

DSC00460.JPG

 

Bryteren skal kobles på her:

 

DSC00461.JPG

 

Og plasseres her:

 

DSC00462.JPG

 

Litt kobling og knoting senere er kablen til bryteren på plass, samt kabler til stereojack:

 

DSC00465.JPG

 

Litt strips og teip senere:

 

DSC00466.JPG

 

Jeg har et rom under askebegeret som passer perfekt til mp3-spilleren. Lurte litt på hvordan jeg skulle ordne og dra kabelen, og kom på å ta den fra baksiden/siden av midtkonsollen og inn i det lille rommet, med et hull der kabelen kunne tres ut igjen for at den ikke skal ligge synlig når jeg ikke vil :) Bildene viser kabling og "loop-back :p

 

DSC00466.JPG

DSC00468.JPG

 

Resultatet er jeg fornøyd med, Det ser helt greit ut, i alle fall bra nok frem til jeg trer på en krympestrøpe på kabelen.

 

DSC00469.JPG

 

Lyden er grei, dessverre bare i mono via seks høyttalere, men jeg overlever, ettersom lyden er bedre på denne måten enn via FM-sender :D

 

Edit: Nå med bilder som ikke er i 180000000 X 58399000000 :p

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, klar over AudioTroll, men denne løsningen koster 15 kroner og en kabel, og er dermed billigere uten store ingrep i bilen som er vanskelig å "rette opp" igjen :)

 

Edit: Dessuten er det llang leveringstid og skjelden de har den på lager... 1200 kroner koster den også.

 

Dessuten: Om jeg kjøper en slik, er det bare å bytte dummybryter, så ser bilen original ut igjen ;)

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...