Gå til innhold

Timer problem i Windows Mobile


Anbefalte innlegg

Jeg har ett litt kritisk problem med en timer i en liten app jeg har laget til telefonen.

 

Når telefonen går i ventemodus, stopper også timeren. Hvordan kan jeg gjøre slik at timeren ikke stopper, eller slik at telefonen ikke går i ventemodus når programmet kjører?

 

Du kan laste ned koden til programmet i blogen min anders.comunic.no

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å hindre at telefonen går i ventemodus er det skuddpremie på (det burde det iallfall være) så det vil jeg absolutt ikke anbefale.

 

Timeren vil stoppe når telefonen går i ventemodus, men det vil vel kanskje være mulig å kode en "Continue"-funksjon på bakgrunn av klokkeslett av og klokkeslett på. Eventuelt kan man bruke notifikasjonskøen, men det vet jeg ikke helt hvordan man gjør...

Lenke til kommentar

Ja, skjønner det!

 

Men telefonens eget system klarer jo å vekke telefonen når alarmen skal gå. Noen som vet hvordan jeg kan sende oppgaver til det systemet som vekker telefonen? Finnes jo et utall med forskjellige vekkerklokker der ute, så noen må jo ha fått det til tidligere.

Lenke til kommentar

Vel, min telefon både sjekker epost, RSS, været, MSN og GPS posisjoner (+sms og telefon selvfølgelig) med forskjellige applikasjoner mens telefonen er "avskrudd", så det burde jo være mulig. Si ifra når du finner ut av det :)

 

Har du prøvd å bare opprette en egen Thread istedenfor å bruke en Timer?

Endret av jorn79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...