Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Automatisk innlogging på mappede network drives.. hvordan?


Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet en HP MediaSmart hjemmeserver som fungerer helt fint. Det jeg derimot har gjort er å mappe opp noen områder på denne serveren på hver sin "bokstav".. Altså X:\\Server\Photos, Y:\\Server\Videos osv...

 

Men hvis jeg skrur PCen (eller serveren) av og på må man logge seg inne med bruker hver gang. Går det ann å sette opp at den logger seg inn automatisk på disse nettverks drevene når f.eks. PCen starter opp (hvis vi regner med at serveren også står på)?

 

Har ikke funnet noe om dette andre steder selvom det kanskje er enkelt ...

 

mvh Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det skal gå. :)

 

Gå til My Computer, velg Tools og Map Network Drive. Tast adressa, marker for "Reconnect at logon", og klikk på teksten "different user name". Tast så brukernavnet og passordet du bruker på serveren. Nå vil mappene automagisk kobles opp første gang du dobbeltklikker på en share (om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar

Hmm. Forsøk med både ip og maskinnavn og forsøk å gå inn på den delte mappa via explorer før du mapper den opp første gangen.

Man må vel også mappe til en av undermappene på disken (altså "\\maskin" går ikke, mens "\\maskin\mappe" skal gå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...