Xanitra Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Joda, world of warcraft er en sterk kandidat. Men det er da andre spill der ute også. Hvilket online spill synes du er best, og hvorfor?
morpheos Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Joda, world of warcraft er en sterk kandidat. Men det er da andre spill der ute også. Hvilket online spill synes du er best, og hvorfor? Jeg har alltid vært en stor fan av EvE-Online, som er en space sim MMO. Hovedgrunnen til at jeg liker spillet er at det er romskip etc, at store deler av spillet er fokusert på PvP, og at spillet har en rimelig utilgivelig (til tider i alle fall) "straff" for å dø. Du kan nemlig miste skipet ditt og alt ustyret på det, dersom du ikke har en up to date clone kan du også risikere å miste erfaringspoeng (skills etc er forøvrig helt annerleder enn de fleste andre spill, og man "trener" dem real time. Skal du for eksempel ha ta i de største skipene i spillet, så blir det fort en 10-12 måneders trening før du kan fly dem skikkelig). Som sammenligning; tenk deg at du har vært ute i WSG med Tier 2 utstyret ditt; også blir du grisebanket av av en alliance/horde fyr. Du våkner ikke opp i graveyarden med utstyret ditt; i stedet våkner du opp i et inn i Tanaris, lettere forvirret mens du lurer på hvem svarte som stakk av med Tier 2 utstyret ditt. Det høres kanskje fælt og kjedelig ut; men spillet er en relativt stor sandkasse, og man lærer etter hvert at; if you can't afford to loose it, don't fly it I tillegg gir det et litt større adrenalinkick enn PvP i WoW etter min mening
MrLuni Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Joda, world of warcraft er en sterk kandidat. Men det er da andre spill der ute også. Hvilket online spill synes du er best, og hvorfor? Jeg har alltid vært en stor fan av EvE-Online, som er en space sim MMO. Hovedgrunnen til at jeg liker spillet er at det er romskip etc, at store deler av spillet er fokusert på PvP, og at spillet har en rimelig utilgivelig (til tider i alle fall) "straff" for å dø. Du kan nemlig miste skipet ditt og alt ustyret på det, dersom du ikke har en up to date clone kan du også risikere å miste erfaringspoeng (skills etc er forøvrig helt annerleder enn de fleste andre spill, og man "trener" dem real time. Skal du for eksempel ha ta i de største skipene i spillet, så blir det fort en 10-12 måneders trening før du kan fly dem skikkelig). Som sammenligning; tenk deg at du har vært ute i WSG med Tier 2 utstyret ditt; også blir du grisebanket av av en alliance/horde fyr. Du våkner ikke opp i graveyarden med utstyret ditt; i stedet våkner du opp i et inn i Tanaris, lettere forvirret mens du lurer på hvem svarte som stakk av med Tier 2 utstyret ditt. Det høres kanskje fælt og kjedelig ut; men spillet er en relativt stor sandkasse, og man lærer etter hvert at; if you can't afford to loose it, don't fly it I tillegg gir det et litt større adrenalinkick enn PvP i WoW etter min mening Har spillt WoW en del, men har slutte for en stund siden. Har faktisk vert ganske interesert i å prøve Eve online. Hvordan styrer du skipet? I pvp og i surroundings ol. Er det et spill du kan plukke opp og legge ned når du vil, og stige greit i exp/el. ?
morpheos Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 (endret) Har spillt WoW en del, men har slutte for en stund siden. Har faktisk vert ganske interesert i å prøve Eve online. Hvordan styrer du skipet? I pvp og i surroundings ol. Er det et spill du kan plukke opp og legge ned når du vil, og stige greit i exp/el. ? Du styrer ved å bruke musen til å dobbeltklikke der du vil at skipet skal gå, eventuelt ved kommandoer som "Orbit @ <avstand", "Approach", "Warp to at <range>" etc. F.eks. hvis jeg vil warpe til en jump gate (som du bruker for å bevege deg fra et solsystem til et annet) så klikker jeg f.eks. "Warp to gate at 0km" også gjør skipet det. I PvP varierer det veldig hvor mye du manøvrerer, men det kan være avgjørende. Da er det særlig avstand fra motstanderen (guns har f.eks. optimal range), hastigheten til motstanderen og transversal hastighet (din egen hastighet relativt med motstanderens hastighet) som er viktig. Det avhenger veldig av type skip og våpen du har. Noen skip er typiske close range skip, og da er det viktig å være nært de andre, mens andre har mer medium eller long range våpen, og da spiller det mindre rolle. Exp og levels finnes ikke i tradisjonell form, man har i stedet "skills". F.eks, dersom jeg ønsker å kjøre en Minmatar Cruiser (Minmatar er en av de spillbare rasene), så trenger jeg (dette er et eksempel på noen av skillene) Minmatar Cruiser Level 3, Minmatar Frigate Level 4, Spaceship Command Level 3. Mens for et Battleship vil man trenge Minmatar Battleship Level 3, Minmatar Cruiser Level 4, Minmatar Frigate Level 4, Spaceship Command Level 4, etc. Skills trenes i "realtime", dvs. Dersom jeg ønsker å trene Minmatar Cruiser, så setter jeg den på trening, også trener den automatisk. Hvor lang tid dette tar avhenger av din character sine abilties og hvilken "rank" skillen er. F.eks er Cruiser skills Rank 5, og en average character vil trenger mellom 20 og 25 dager for level 5. Snittiden vil sikkert være noe sånn som Level 1 => 1 time, Level 2 => 4 timer, Level 3 => 1 dag, Level 4 => 5 dager, Level 5 => 25 dager. Det varierer veldig avhengig av atributes og ranks. For level 5 kan det dreie seg om alt fra 3-4 dager, til 70-80 dager. I tillegg til rene Spaceship Command skills, har man ulike support skills som må trenes, som f.eks. Gunnery for skip som bruker turrets, Missiles for skip som bruker det, og Drones for de som bruker det. Ellers er det også skills for electronics, engineering og navigation. Andre skill-kategorier er Industry (bygge ting, utvinne metaller, produsere ting etc), Science (forske på bedre utstyr, kopiere blueprints som trengs for å bygge ting) også videre. Av karrierevalg kan nevnes; gjøre Missions, Produsere skip og utstyr, Utvinne metaller fra Asteroider og Måner, Fighter, Pirate, etc. Som oftest ender du opp med en salig blanding av alle Som du skjønner, så er læringskurven bratt, men det er mange corps som hjelper deg med dette, og for å stige i gradene, dvs. få bedre skills så trengs det ikke noe aktivt fra din side. Slik sett kan du alltids være borte fra spillet en stund uten at det gjør noe. Skills etc. koster imidlertid penger. Endret 29. juli 2008 av morpheos
tflovik Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har spillt wow en del, har 3 lvl70. En av karakterene har kara gear. Har spillt en karakter til maks lvl i Lotro og har en karakter på lvl47 i AOC. Har sluttet med alle disse spillene og spiller nå litt Anarchy Online, detter er et SCFI mmorpg som er 7 år gammelt og man kan laste det ned og spille gratis(kun versjonen som har første ekspansjon). Kan da spille opp til lvl200 og man må da kjøpe ekspansjonene hvis man ønsker å spille høyere enne dette. Har ikke helt funnet ut av allt i spillet enda, det er desidert det mest komplekse mmo som jeg har spillt. Utrolig mye å sette seg inn i. Veldig mange klasser å velge mellom, men funker som de andre mmo'ene ved at man må ha tank healer og dps. Forskjellen her er at man ikke er i en fantasy setting men er langt fram i tid. Grafikken er jo ikke på topp da spillet er 7 år gammelt, vil si den er litt dårligere enn i wow. Spillet er absolutt verdt å prøve hvis man er lei av de andre populære mmo'ene, og det er jo en fordel at man kan prøve det gratis før man eventuellt kjøper ekspansjonene.
MrLuni Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Jeg prøvde det spillet en stund, men likte ikke grafikken.. Greit at det er gammelt, men jeg er så kresen at jeg må ha penere grafikk for at jeg skal kose meg. Jeg kom til lvl38 på AOC ble temmelig kjedlig
Xanitra Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Skrevet 29. juli 2008 spiller eve online selv. Å synes dette er fett, har 3 kontoer der. Men har også vært borti WoW, Guild Wars, Age of Conan og Hellgate: London (om man kan kalle det et online spill.) Age of Conan ble for likt WoW synes jeg. Hellgate: London er konge, for de som liker doom 3. Guild Wars er også greit nok, men er nå blitt noe gammelt. det var mine erfaringer i hvertfall. Det mest geniale synes jeg med EvE er at det ikke krever at du spiller det i det hele tatt. Hele progresjonen er tids bestemt: Du logger på, klikker på hvilken skill du ønsker å lære, den skillen tar 3 dager, du logger tilbake etter 3 dager. mellom dette kan man spille spillet så mye, eller så lite man vil. Progresjon har man uansett. Genialt for en familie far med 2 unger. Jeg gleder meg ikke serdeles mye til WoW expansion, siden jeg synes at jeg er blitt litt lei.. men hvem vet, kanskje Blizzard overasker nok en gang. Jeg var ganske avhengig av WoW før ekspansion, men så ble spillet dårligere for Blizzard ville få et enda bredere publikum. jaja, nok om det. Det beste spillet noen gang, er Diablo 2.. men det er off topic, og en annen historie. http://www.youtube.com/watch?v=26Fwya8xTlA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå