Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil ny pc, blå skjerm og reboot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom netshop igår og hentet meg nye PC deler.

Pakka besto av MSI hovedkort (s775), Intel Q6600, OCZ 2GB minne sett, ATI HD 4850 skjermkort og et corsair 750W PSU. Resten har jeg ifra før.

Satte sammen delene, alt gikk utrolig lett og sette sammen og maskinen startet opp helt uten problem. Men litt ut i installeringa av Windows Vista så kom blåskjermen, og maskinen rebootet. Så jeg peøvde igjen, håpet på det beste. Da kom maskinen lengre, men i slutten av Vista innstalleringa så bare ble skjermen svart, og rebootet igjen. Da jeg restartet maskinen da så startet iallefall vista opp, men det var alt 2-3 program som ikke svarte. Og maskinen nektet å starte opp setup fila til MSI hovedkortet.

Hva kan feilen være? Noen av de feilmeldingene/bluescreen har vært dumping av fysisk minne.

En ting som jeg har sett er at hovedkortet mitt gir ut 1.8Volt på minnebrikke slottene, mens spenningen som minnebrikkene skal ha er 2.1 til 2.3V. Kan feilen ligge der, eller er det andre som har noen lure innspill? :)

Minnebrikkene:

Spenningsforsyning 2.1 - 2.3 V

Hovedkort spes. på minnebrikkene:

Main Memory

• Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800/1066 (OC) SDRAM. (Max: 8GB)

• Supports two unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 800/1066 SDRAM. (Max: 4GB)

• Supports dual channel memory architecture.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

still ram volten til det rammen skal ha og prøv om dette hjelper, vis ikke fjern 1 ram brikke og se om det er mulig og innstalere da. vis ikke kan du prøve og kjøre memtest+86 som tester ram brikkene dine for feil.

memtest

Skrevet
still ram volten til det rammen skal ha og prøv om dette hjelper, vis ikke fjern 1 ram brikke og se om det er mulig og innstalere da. vis ikke kan du prøve og kjøre memtest+86 som tester ram brikkene dine for feil.

memtest

Jeg har gjort alt det der. Prøvd en brikke, og annen plass. Hjelper ikke. Har å økt volten til det brikkene skal ha. Hjalp lite.

Memtest kjørte jeg, den sto på 0 feil før maskinen klikka, igjen..

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Du har sjekket at alle kabler sitter 100% sjekket at cpu kjølern sitter skikkelig på? for det kan hende den sitter litt løst og at tempraturen stiger for mye at den til slutt skrur seg av.

Jeg hadde dette problemet når jeg satt på den boxed kjølern min så den var et helvete så jeg kjøpte en ny kjøler jeg skrudde fast for orket ikke den boxed kjølern mer.

Test om den sitter skikkelig på og gå i bios og les av tempraturene og sleng dem ut her.

Skrevet

Har sjekket temperaturen nå, da maskinen står i biosen så holder den 40'C, og systemet 35'C. I windows, da den klarer å holde seg oppe så ligger den litt over 40-42'C ca

Skrevet
Hvis memtest feiler med en gang er det sannsynlig at ram-brikkene er ødelagte. Kan du teste RAM-en i en annen pc?

Da må jeg isåfall låne de bort, har kun et hovedkort her som støtter DDR2

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Ingen venner av deg eller lignende som kan la deg låne pc-en i noen få sekunder bare?

kan jo ikke ta så lang tid og hva skal man med venner om man ikke får låne tingene dems.

Vis ikke så kanskje du kan spørre et famillie medlem eller noe om du kan få låne dem sin stasjonære.

Skrevet
Ingen venner av deg eller lignende som kan la deg låne pc-en i noen få sekunder bare?

kan jo ikke ta så lang tid og hva skal man med venner om man ikke får låne tingene dems.

Vis ikke så kanskje du kan spørre et famillie medlem eller noe om du kan få låne dem sin stasjonære.

Jeg skal låne de bort til en kamerat, så får vi se hvordan maskinen hans oppfører seg da han setter de inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...