Gå til innhold

Oppussing av snekke


Anbefalte innlegg

Hallo =)

 

Har akuratt kjøpt med en 21 fot tre snekke. Og jeg lurer på om det er noen som har en liten guide åssen man skal gå frem når man skal pusse den opp. Feks slipepapir grovhet, lakk osv. Og hvis dere har noen tips om snekker, motordrift osv tar jeg de imot =)

 

Mvh

Ole Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viss lakken er stygg og har bobler eller sorte flekker, så må lakken skrapes vekk. etter og ha fjærna lakken så må du pusse det fint så starter oljeinga og lakkinga. tips til fjærning av lakk er og bruke en varmlufts pistol. der lakken er fin så kan du pusse den ned litt og ta på et nytt lag. pm meg viss du har noen spørsmål

Lenke til kommentar

stress og skrive alt og ikke sikkert at jeg kommer på helt spesefike ting.

 

men når du tar opp båten så er det lurt og ferskvands kjøre den, dette kan man gjøre ved og løsne intaket i topp lokket, og koble på slangen der. så er det bare og sveive i vei, så etter en stund kan du bare helle oppi frostveske til det er fult.

 

for og forhindre rust så kan du også spraye motoren med 6-66 5-65 det meste i den serien der som hjelper mot rust.

 

hvert år så skal man rense motoren dette kan gjøres ved og ta av topplokket og fjærne all sot og lignende. i tilegg som man burde slipe ventilende, dette gjøres ved bruk av en slipe pasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...