Gå til innhold

Siste sjekk, gaming pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nine Hundred kjøler godt, det er kjent. Tror ikke 300 kjøler ikke godt som 900, men tror heller det ikke er så langt ifra, med andre ord: mer en god nok kjøling. :)

 

Jeg ville kjøpt et 4870/300 ;)

 

Her ser du jo en test av 300. :)

 

Kompisen min har som sagt 900 men tror du ikke jeg vil tape noen ytelse ved å gå for 300?

 

Å er det i det hele tatt veeeeldig stor forskjell på størrelsen? Vertfall, visst det ikke er skikkelig mini, går jeg for 300, og 4870 ;)

 

Det med LED-lys skal jeg sjekke om jeg kan få kjøpt et annet sted billig :) Jeg kan sikkert bare feste de inni kabinettet i fronten..

 

:)

Lenke til kommentar

Du snakka om at jeg burde kjøpe to vifte til å ha i fronten av kabinettet :)

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=105982

 

Er det slike vifter, iallefall gir disse fint lys i fronten?

 

Jeg beklager for all "masinga", men det erikke så ofte jeg kjøper ny pc, så nå må jeg være fornuftig :)

 

Nå skal jeg ikke presse prisene ned lengre og heller ha et budsjett på 8000 ,-. Inn i alt dette skal det være vifte/er, og nettverkskort :)

 

Noen anbefalinger der?

 

;)

Lenke til kommentar

Viftene du har funnet gir et klart og fint lys, ja. Men husk at lys er noe man blir drita lei av etterhvert. Spesiellt om man skal PCen gående om natten, og om kvelden.

 

Hadde det vært meg som skulle handlet PC ville jeg hatt 0 lys, og heller satset på mest mulig ytelse og stilrent utseende. Detter er dog mine meninger. :p

 

Hva har du kommet frem til så langt da? Tenker på komponenter. :)

 

EDIT:

Husk at det følger med 2 vifter i Antec 300. En bak og en i toppen. Du har muligheten for 3stk ekstra 120mm vifter, uten å måtte modifisere noe. To i front og en i siden.

 

PS: Mer vifter = mer bråk, dog kjøligere kabinett. ;)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
Viftene du har funnet gir et klart og fint lys, ja. Men husk at lys er noe man blir drita lei av etterhvert. Spesiellt om man skal PCen gående om natten, og om kvelden.

 

Hadde det vært meg som skulle handlet PC ville jeg hatt 0 lys, og heller satset på mest mulig ytelse og stilrent utseende. Detter er dog mine meninger. :p

 

Hva har du kommet frem til så langt da? Tenker på komponenter. :)

 

Takk for at du også vil hjelpe meg ;)

 

I utgangspunktet skal jeg ha pc, best i test juli 2008 men jeg skal hære om jeg heller får antec 300 isteden for de andre kabinettene:)

 

Kabinett; Antec 300

 

To stk vifter: Blått led lys som skal være i fronten av kabinettet, hvilken str må jeg ha? Er det vifter fra før der? Kan jeg ta de ut å heller sette inn de to led lys viftene?

 

Hovedkort; Foxconn X38a digital life ddr2, ddr3

 

Processor; I2D E8500 3.16 ghz

 

Skjermkort; Club3d HD4870, om ikke 4850

 

Trådløs usb adapter;Jensen Air:Link 7554 LongRange, bra nokk, sitter relativt langt unna boxen.

 

Sum; 8000 ,-

 

Tror du det er bare å ringe netshop å høre om de kan bygge med antec 300 istedenfor de andre?

Lenke til kommentar

Oh, du kunne kostet på deg kablet nettverk ;)

Men, men. Mist viftene er helt greie, og kan vel tolkes positivt hvis du vil ha lys. :)

 

Oppsettet ditt ser utrolig bra ut. Men hvis du skal overklokke etterhvert, så er ikke Foxconn X38 det beste hovedkortet å klokke på (Les Foxconn sin egen tråd her på forumet, så er du). Da ville jeg heller gåttt for Dette hovedkortet. :)

Lenke til kommentar
Oh, du kunne kostet på deg kablet nettverk ;)

Men, men. Mist viftene er helt greie, og kan vel tolkes positivt hvis du vil ha lys. :)

 

Oppsettet ditt ser utrolig bra ut. Men hvis du skal overklokke etterhvert, så er ikke Foxconn X38 det beste hovedkortet å klokke på (Les Foxconn sin egen tråd her på forumet, så er du). Da ville jeg heller gåttt for Dette hovedkortet. :)

Hmm, da kommer problemet igjen;(

 

Har ikke annen mulighet enn å velge foxconn hovedkortet på denne pcen :(

 

Men skal jeg velge alle komponentene selv pluss pc bygger så blir det nok en god del over budsjettet.

 

Jeg har valgene mellom å gå ned fra e8500 -> e8400, for å kanskje senke prisen litt og jeg har også muligheten til å skifte til et 4850 istedenfor.

Et lite pluss ved at jeg setter sammen selvvalgte komponenter er at jeg da får corsair strømforsyninga.

 

Greir du å sette opp et fint opsett med trådløs nettverkskort eller usb på netshop?

 

Budsjettet er som sagt på 8000 k

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kikka litt innom tråden din, og satte opp et raskt forslag til deg.

Forslag til headhunter93.

 

Er det noen spesiell grunn til at du vil handle fra Netshop.no? Amentio.no gir deg det oppsettet jeg fant til 7.500kr. Dette er med E8400 og R4870 kort. Samt alt anna du trenger sånn først og fremst. Andre deler kan du alltids legge til selv.

 

Og btw. mye av morroa er å bygge maskina selv også :D Er ingen heksekunst å gjøre det ;)

 

 

edit: Grunnen til at jeg tok med et X48 HK er at det er gode klokke muligheter på det.

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar
Hei.

 

Kikka litt innom tråden din, og satte opp et raskt forslag til deg.

Forslag til headhunter93.

 

Er det noen spesiell grunn til at du vil handle fra Netshop.no? Amentio.no gir deg det oppsettet jeg fant til 7.500kr. Dette er med E8400 og R4870 kort. Samt alt anna du trenger sånn først og fremst. Andre deler kan du alltids legge til selv.

 

Og btw. mye av morroa er å bygge maskina selv også :D Er ingen heksekunst å gjøre det ;)

 

 

edit: Grunnen til at jeg tok med et X48 HK er at det er gode klokke muligheter på det.

 

Fint oppsett, 2 gb ram?, men vil helst handle hos Netshop ;) De kan jo bygge pcen for meg også da :)

Lenke til kommentar

Hehe, en god grunn: Kundesupport! :)

Dessverre så har jeg handlet endel hos Amentio og de har utrolig gode priser, mye pga at de sre på andre priser på f.eks netshop og priser sine varer rett under. Noe som kan tolkes som bra.

Men kundesupporten deres er direkte Ræva. Fikk for noen dager siden svar fra min kundesak, noe jeg sendte inn for 4 måneder siden, har selvsagt ringt å fått oppklart det, men det tok dem 4 måneder å svare.

 

Skal du ha en positiv "opplevelse" å kjøpe PC deler så er det bedre å handle hos netshop.

Og et X48 klokker ikke lengre enn et X38, den eneste forskjellen mellom X38 og X48, er at X48 har "Offisiel" støtte for 1600 Mhx Fsb, noe X38 med litt Tweaks klarer helt uten problemer.

Lenke til kommentar
Hehe, en god grunn: Kundesupport! :)

Dessverre så har jeg handlet endel hos Amentio og de har utrolig gode priser, mye pga at de sre på andre priser på f.eks netshop og priser sine varer rett under. Noe som kan tolkes som bra.

Men kundesupporten deres er direkte Ræva. Fikk for noen dager siden svar fra min kundesak, noe jeg sendte inn for 4 måneder siden, har selvsagt ringt å fått oppklart det, men det tok dem 4 måneder å svare.

 

Skal du ha en positiv "opplevelse" å kjøpe PC deler så er det bedre å handle hos netshop.

Og et X48 klokker ikke lengre enn et X38, den eneste forskjellen mellom X38 og X48, er at X48 har "Offisiel" støtte for 1600 Mhx Fsb, noe X38 med litt Tweaks klarer helt uten problemer.

 

Men, tror du det har veeeldig mye å si om jeg alikevell går for foxconn hovedkprtet. Burde jo være et veldig bra Kort siden det koster så mye :)

Lenke til kommentar
Hehe, pris har lite å si.

Men Foxconn kortet er et godt kort, men det der ikke det beste Ovoerklokkingskortet. Men gå for det. Veldig bra.

 

Når jeg tenker me gom så kan jeg vel prøve å bygge pcen selv :)

 

Kan jo bare gå til en bekjent som er veeeldig flink å spørre om han kunne gi en hjelpende hånd :p

 

Da blir det vel best å sette opp i prisguide?

Lenke til kommentar
Sett det opp via Netshop, det er det beste. Netshop har konge support, til en svært rimelig krone.

 

Likte Amentio svært godt før, pga prisen, men etter å erfart kundesupporten dem's så kjøper jeg alltid via Netshop.

 

Hehe :)

 

Det er vel ikke vanskelig å bygge selv + litt hjelp fra en som kan det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...