Gå til innhold

privatist IKT servicefag


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat blitt ferdi med utdanningen min å blitt elektriker, men tror ikke kroppen har så godt å være lenge i dette faget, så jeg tenkte jeg skulle begynne å tenkte på videreutdanning.

 

Først tenkte jeg å ta IKT som privatist, å så ta lærlingetiden å få fagbrev etter hvert. Så tenkte jeg å ta Y-VEIen på Høgskolen i Gjøvik, fordi jeg har lyst til å holde på med drift av nettverk hvis jeg ser jeg trenger dette...

 

Men foreløbig har jeg ikke klart å finne ut hvilke lærebøker jeg trenger for fagene jeg skal ta opp som privatist, så lurte jeg på om noen her vet hva jeg trenger for å klare å fullføre eksamene :)

 

Mvh

 

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du vil trenge microsoft office, nettverk, maskinvare, engelsk, matte, norsk. er de fagene jeg husker i hodet. jeg hadde Linux også under min nettverk og maskinvare IKT utdannelse på skolen.

Lenke til kommentar

IKT-servicefag inneholdt disse fagene etter hva jeg husker:

 

- Norsk

- Engelsk

- Kroppsøving

- Sammfunsfag

 

- Prosjekt til fordypning

- Virksomhetstøtte

- Drift og vedlikehold

- Bruker og driftstøtte

 

I de 4 sistnevnte fagene mener jeg å påstå at vi ikke hadde en eneste lærebok. Brukte en eller annen Office-bok i ny og ne. Last ned læreplan for de forskjellige fagene og ting kan bli bra, men ta hva jeg sier med en klype salt. Du bør høre med en rådgiver eller lignende om akkurat dette temaet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+19283741
La meg nevne at jeg satser på at jeg slipper unna allmennfagene, siden jeg hadde de når jeg gikk på elektro VK1 (reform 94)

 

^-^

 

M.

 

Vil man få fritak for matte, norsk osv, hvis man hadde dette under VK1 (reform 94) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...