Bearclaw Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Hei, Vel, nå er pc'n klar til å bestilles, men har ett siste spørsmål: Jeg aner ikke hva som egentlig er forskjellen på de forskjellige produsentene, og har vanskelig for å velge hvilke jeg skal gå for. Disse komponentene skal jeg ha, men er usikker på produsent: HD 4870 2x2 (4gb) DDR2 8500 Intel E8500 Ett eller anna HK. Skal kunne clocke cpu'en og mulig skjermkortet litt, men trenger ikke noe voldsomt dyrt HK. Noen forslag? Hørt at biosen til P35 ikke var så bra, og at det ikke egna seg veldig for oveklokking? Har ikke så veldig lyst til å måtte ut med 1500 for ett HK, når mange ligger til langt under dette. Så, er det noen merker jeg burde holde meg borte fra når det gjelder henholdsvis minne og gpu? (samt HK, som jeg trenger hjelp til å velge). På forhånd takk, BTW: Dette er Stianbl som poster.
WheelMan Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Forskjellen på produsentene er lik 0. Det eneste er at noen har annen kjøleløsning og/eller tilkoblinger - og noen har optimaliserte PCB-er (Gigabyte har et par sånne)
Bearclaw Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Skrevet 28. juli 2008 PCB? Sier meg lite og ingenting ^^ Så det er ikke slik at noen mulig yter bedre enn andre?
newman221 Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 veldig ofte benytter alle produsentene såkalt "referansedesign" på sine produkter. F.eks skjermkort, der er 80% av alle skjermkort i en serie identiske, bortsett fra klistremerket på kjøleren og fargen på kortet. De fleste produsenter tilbyr også fabrikkoverklokkede skjermkort, da til en mye høyere pris. Dette er noe man også kan gjøre selv, uten problemer. Så moralen er: kjøp (nesten) alltid billigste skjermkort i serien =) Hovedkort-produsenter har ofte større forskjeller. Der varierer bundle-pakken (tilbehør i esken, i tillegg til hovedkort), BIOS-type, egenskaper og programvare vesentlig mer. Gigabyte syns jeg personlig leverer utrolig god vare til en veldig god pris, spesielt i billig-segmentet (800-900kr) Asus er veldig gode i midt-og hiend-segmentet (1200-2000+). Dessverre er de billigste kortene dems ikke helt på høyde med andre produsenter (syns jeg) MSI har jeg aldri likt. Hadde et hovedkort fra dem, det likte jeg ikke... Var bare ustabilitet med det. Foxxconn: kult merke, bra vare, koster mye pluss mange mange andre. har du økonomien i orden, anbefales P5Q Deluxe fra Asus. Det er et P45-basert hovedkort som de testet her på Hardware, og det fikk skryt. Ram: bør sjekke ut netshop sin ram-avdeling. De har Mushkin 4GB Redline 8000 der =) Gromm-ram på 1000mhz med god timings og en god pris, 725 sist jeg sjekket. Kan klokkes mer hvis ønskelig- En cpu-kjøler kan vurderes hvis støynivå er et tema. Men husk: det koster fort 400-500kr ekstra. Ingen vits å kjøpe noe billigere enn det. Da holder stock-kjøler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå