Gå til innhold

"LØST" My Book vises som Lokal Disk


Anbefalte innlegg

*EDIT*: Glem denne posten, prøvde å bruke et recovery program og dette funket, men lå mest filmer på disken og filmer/mp3 + recovery rimer ikke, ihvertfall ikke de gangene jeg har prøvd dette :nei:

 

 

 

Heisann!

Gikk nylig til innkjøp av en WD My Book Essential Edition 1TB Ekstern Harddisk.

Har fungert bra "så langt", vel, så og si 2 uker før jeg fikk litt problemer idag.

 

Da jeg startet opp PC'en dukker disken opp som "Lokal Disk" i Min Datamaskin og jeg får beskjed om at den må formatteres før den kan brukes. Under Disk Management ligger disken som RAW selv om jeg formatterte den til NTFS for 2 uker siden.

 

Googlet litt rundt angående dette og fant en som hadde skrevet dette innlegget:

 

"When I go to the disk management..it detects my book as healthy, but shows no type of partitions....What should I do...I don't want to format it."

 

"I have my doubts about windows doing this...I suspect either the deamon tool I was using to mount an ISO image from it,,,,I think it might have created some sort of confusion....It may be a sudden surge of electricity or heat..Anyhow..It turned out to be a damaged file system due to the value of root cluster being incorrect...After few hours of searching that darn root cluster...I finally decided to attribute the value 2 to it since it's the maximum value it appears...My files showed up intact and I applied the changes...My HD is as good as it was as if nothing happened...If anyone requires details let me know..."

 

"I ran the win version of testdisk which opens a dos window...

 

(IMPORTANT! : DO NOT exit testdisk by clicking on the cross at the window corner..always use the quit command within the program)

 

1) Check if testdisk finds your HD

2) If yes select Analyse it

3) If the integrity / structure of the drive is intact then...

4) proceed in searching for the partition

 

NOTE: DO NOT use the write command unless you can see all your files using the list command.

 

I personally had to use testdisk in Expert mode to solve my issue mainly because I was too stupid not to read the documentation properly...I could have fixed it faster !"

 

 

Dette er AKKURAT det samme tilfellet som jeg har, jeg mountet opp en fil fra MyBooken i Daemon Tools igår.

Har kjørt WD Diagnostics for å skjekke om det er noe galt med disken men får beskjed om at den er "healthy" og "good". Det blå lyset lyser også og disken surrer og går.

 

Lastet ned Testdisk, men jeg tør ikke gjøre noe der før jeg er helt sikker.

I innlegget står det:

"NOTE: DO NOT use the write command unless you can see all your files using the list command."

Når jeg tar opp lista over filene, kommer ingen av filene mine opp.

 

Noen her som kan hjelpe meg med hvordan jeg bruker Testdisk, hva som skjer hvis jeg gjør hva osv?

 

Hvis noen har noen andre løsninger eller innvendinger på problemet mitt mottas dette også med STOR takk :)

Endret av knomercy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...