Gå til innhold

Bluetooth mus anbefalt til spill?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med rekkeviden på "vanlige" mus da jeg sitter ca 3m unna TVen. Den ene fungerer greit, men hakker når fotpuffen kommer mellom musen og senderen.

Bluetooth har jo lengre rekkevidde, men har hørt at det ikke er anbefalt for spill.

At signalene kan falle ut avogtil.

Men dette var gjerne før i tiden ???

Kan bluetooth mus anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sliter litt med rekkeviden på "vanlige" mus da jeg sitter ca 3m unna TVen. Den ene fungerer greit, men hakker når fotpuffen kommer mellom musen og senderen.

Bluetooth har jo lengre rekkevidde, men har hørt at det ikke er anbefalt for spill.

At signalene kan falle ut avogtil.

Men dette var gjerne før i tiden ???

Kan bluetooth mus anbefales?

 

Først og fremst; Hva er det du spiller på? En Xbox 360 med adapter for mus og tastatur, eller en PC?

 

Til gaming foretrekker jeg faktisk lasermus, som er kablet. Har en Microsoft Gaming mus som har så ekstremt tynn kabel, at jeg merker ikke at den er der omtrent. Veldig behagelig mus, som ikke skuffer meg. Kommer nok ikke til å skifte den ut på noen år nei.

Jeg slipper jo da også å lade den også:)

 

Men som du nevner, sitter du altså et stykke fra maskinen du spiller på?

Da er det jo flere muligheter. Jeg regner med det er snakk om USB-basert mus?

Du kan ha en kablet mus, og bruke en forlenger-kabel. Du kan også ha en trådløs. Dette er kanskje foretrukket?

 

Når det gjelder bluetooth, vet jeg ikke helt om jeg ville stolt på det når det gjelder gaming. Jeg har inntrykk av at bluetooth-mus er mer for dagligdagse oppgaver, slik som sjekking av mail, surfing på nettet osv.

 

Men for all del, det er nok mange flere på dette forumet som har bedre peiling enn det jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...