SnowDOG_ Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Halloen. For tiden er min søster og mannen hennes i statene. Eg har fått de til å kjøpe kamera og objekt for meg der borte pga den lave dollaren nå. Kameraet kommer til å stå i hans navn og for sikkerhetsskyld kommer min søster til å ha med objektive mens han har kamerahuset. Eg er fullstendig klar over at det er en grense på 6000kr pr pers når man kommer inn i landet igjen men spørsmålet mitt om dette også gjelder en som er amerikansk borger men er bosatt i norge? Edit: Bommet kraftig med plasseringen av tråden. Kan moderator flytte den til riktig plass? Endret 23. juli 2008 av SnowDOG_
PMnormal Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Det gjelder vel alle som kommer inn i landet, men det er jo heller ikke noe problem for ham å henge kamera over skulderen (med objektiv!) og vandre gjennom tollen. Ingen toller klager over at kamera ser nytt ut. Men eskene bør sendes i posten fra US.
Black Star Skrevet 25. juli 2008 Skrevet 25. juli 2008 Det regnes som lovstridig i følge norsk lov å svindle tollen på en slik måte, og dermed er heller ikke den diskusjonen lovlig her på forumet. Ser meg derfor nødt til å stenge denne tråden.
Anbefalte innlegg