Gå til innhold

Innstalere Vista igjen. Ja noen gjør det og:o


Anbefalte innlegg

Jeg skal reinnstalere pc'n, og da tenkte jeg at jeg skulle innstalere Vista igjen for å sjekke det. Men Vista ligger på en egen partisjon på harddsiken..hvordan skal jeg få innstalert fra partisjonen?

 

Og et spørsmål til.

Jeg fikk ikke plass til alt jeg skal ta vare på ekstern haddisken, så resten ligger på D:/..Jeg trenger ikke formatere den, gjør jeg vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det du trenger og formatere er selve partisjonen hvor windows vista ligger.

Har du vista cd-en? for da er bare og sette inn vista cd-en og formatere partisjon C: Den som er mest vanlig at Operativ systemet ligger på og etter partisjon C er formatert så legger du inn vista på denne igjen. og vips så skal alt være tilbake igjen som normalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Her har du hvordan du skal gjøre det.

vis det er feil så søk på Recovery i søkefeltet på hp sin side.

Håper det hjelper deg litt ivertfall.

 

7. Hvordan lager jeg et gjenopprettings-sett?

For å lage et sett med gjenopprettings-plater, åpne Start -menyen, finn H jelp og verktøy for PCen , og kjør HP PC Recovery CD-DVD Creator . Dette vil kreve en eller flere tomme DVD-plater.

ofte stilte spørsmål

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det ekke lett når de ikke gidder og sende sånt med, følte litt sånn når jeg ringte hp og spurte om nye xp cd-er og driver cd-er og de nektet meg dette. De sa at pc-ene nå hadde disse recovery partisjonene og sånt, min bærbare hadde ikke det siden den var eldre.

 

Følte litt sånn og de spør hvorfor folk laster ned XP og Vista ulovelig, jeg må jo det nå vis jeg vil re innstalere på pc-en min, gidder ikke betale 800 kr for noe når jeg alt har en lovlig XP home lisens som fulgte med min bærbare når jeg kjøpte den. Merkelig taktikk de har men sparer vel litt penger da alt som teller for dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Ja, ganske irriterende. Hvor mye koster en DVD-plate? koster jo sikkert 50 øre å produsere en jo..

jepp mest sannsynlig noe sånt og når de sikkert printer opp noe ekstremt antall så er det utrolig mye billigere også for dem. Man mister jo harddisk plass når de har lagd egne recovery partisjoner og driver områder. Personlig liker jeg og ha hele harddisken ikke kanskje miste 5-10 gb til fabrikantens partisjon arbeid.

 

Min Dell XPS hadde en form for recvoery men den var genial tok 10-20 sec så var pc-en reformatert og klar for bruk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...