Argusblikk Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Hei. Jeg har, som dere kan se i denne tråden: LINK, store problemer med XP. Ingenting jeg har forsøkt fungerer, og det eneste jeg har fått til å fungere er Ubuntu 8.04 LiveCD, og WD Diagnostic Tool. Det jeg da lurer på er om det er mulig å reparere en XP installasjon fra en LiveCD? Som man kan se i den andre tråden, har jeg forsøkt mye rart. Fra XP-cden får jeg hele tiden blåskjerm med "Registry_Error", så dette er siste mulighet. Får håpe det finnes noen veldig smarte folk med peiling på Linux der ute!
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Vel, linux er overhodet ikke windows, og du vil ikke ha noen programmer beregnet på reperasjon/vedlikehold av windows, men finner mye generelle vedlikeholdsprogrammer, til partisjonering, diskaksess osv. Hvis ikke engang repair fra XP-cden virker, så tror jeg dessverre siste mulighet for deg er å reinstallere Windows. Det eneste jeg kan tenke meg at kunne hatt noe for seg, er å kjøre en eller annen "registry cleaner" på registeret til Windows i WINE (om du klarer å finne fila/filene det ligger i når du ikke er i windows, og om programmet kan åpne slike filer).
Argusblikk Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 Trist å høre... Problemet er bare at jeg ikke får reinstallert en gang! Blåskjerm dukker opp med en gang jeg forsøker å godta EULAen.
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Da MÅ det jo være noe annet enn Windows. En reinstallasjon vil jo i utgangspunktet gi deg "blanke ark". LiveCDen funket fint altså? Prøvd å kjøre memtest for å sjekke minnet? (Tror det også skal ligge på nevnte liveCD, ligger på boot-menyen)
Argusblikk Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Skrevet 22. juli 2008 Var tydeligvis noe som lå på harddisken. Kjørte "Write zeroes to drive" fra WD Diagnostic Tool, og nå har XP-installasjonen begynt. Bare å lete etter drivere... Noen ganger HATER jeg windows...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå