Gå til innhold

har jeg fått virus


tokr

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg den som roper VIRUS hver gang noe skjer med maskinen min... bruker NAV 2003 med auto-oppdatering satt på...

 

det er spesielt to ting som forundrer meg

 

a) NAV slo seg av (dvs den går ikke og starte igjen... du kan scanne... men ikke ha på auto-protect)... jeg reinstallerete og rebootet... og samme skjedde igjen..

 

B) I Opera så laster opera ned filer som bare det... selv om ingen vinduer er oppe... vet ikke hvor filene går... eller hva det er... skjer bare i opera... makser ut båndbredden... skjer kun når opera er oppe og ikke IE

 

nå er jeg ny på opera... og selv om det er mange funksjoner der... så tviler jeg vel på at det er en som heter "klikk her for og gjøre internettet ubrukelig for vanlig sørfing" ...

 

trenger litt hjelp... gjorde en online scan... trend micro online virus scan... men den fant ingenting... men det er vel ikke uvanlig at de gutta der (PC-Cillin gutta) ser litt feil...

 

HJELP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk også etter Trojanere.

 

http://www.moosoft.com last ned The Cleaner som har 30 dagers gratis prøve tide. Ett Excellente anti trojaner scanner, husk å kjør en update på programmet for å oppgradere programfiler og trojaner informasjon. :)

 

NAR2003 tar endel trojanere, men ikke alle sammen, The Cleaner er bedre til trojanere, så ha gjerne begge to. :)

 

Men høres meget mystisk ut det du opplever, de fleste virus angriper MS produkter og lar andre være i fred ofte. Men noen virus disabler antivirus programmene, men online scanning fra www.symantec.com eller andre online virus scannere burde kunne fange opp endel da.

 

Men sjekk med The Cleaner også. :)

Lenke til kommentar

Gjort alt det... adaware, spybot, osv... intet hell ... scannet med to forskjellige virus scannere også scannere...

 

siden det lastes NED på min maskin er vel hacker aktivitet utelukket :)...

 

...ikke vet jeg ... det er rimelig frustrerende

Lenke til kommentar

Hmmm, sjekket med vanlig antivirus scan, online san, sjekket etter trojanere og alt det der og fortsatt problem?

 

Prøvd å avinstallere Opera og installere det på nytt igjen? Sammen med NAV2003?

 

Om så tilfelle så lukter man kanskje på backup, format og reinstall her. Muligens det jeg ville gjort, men opp til deg.

 

De to mest sannsynlige tilfellene er ett smart virus/trojaner som klarer å disable scannere og affekserer opera. Men har ikke hørt om virus som hovedsakelig tar opera.

 

Makser båndbredden ut bare i Opera eller har du prøvd IE og Netscape også?

 

[edit] Hmm, du skrev at det ikke skjer i IE og at du har prøvd reinstall av NAV, prøv reinstall av Opera også.

Lenke til kommentar

joda prøvd alt det... NAV virker heller ikke etter reinstall... hadde mere eller mindre bestemt meg for en reinstall av hele systemet... da noe rart skjedde....

 

Jeg disablet newsgroup funksjonen... og vips så slutter den og laste ned hele tiden... men jeg kan ikke skjønne at det skulle være svaret.... jeg oppdaget problemet fordi jeg hadde lastet ned 250MB på kort tid kun gjennom grenseløs treig sørfing.... og det skal vel være veldig mange newsgroup posts for og fylle opp det.... nå var det alt.binaries.wa**z og slikt men jeg hadde ikke lest noen av de, eller noesomhelst... bare registrert de... kan ikke skjønne at Opera faktisk starter på post en og laster den ned... selv om jeg ikke har klikket på den...

 

...hvis dette skulle være problemet... så forklarer det fortsatt ikke NAV 2003... eller hvorfor jeg ikke kan ta systemrestore...

 

blir nok reinstall alikevel... men jeg vil liksom finne ut av hva som skjedde.

Lenke til kommentar

at det ikke går ann!!

 

avinstaller Norton....

 

installer Norton...

 

Kjør full systemscan-..

 

 

---------------------

 

det er mange Virus som slår av Antivirus programmene når det blir lagt in og da legger det seg i en fil som allerede er scannet og sikker( tror Norton)

 

 

gjør som jeg sier så skal du se att problemene dine blir borte for denne gang!! :yes::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...