Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screen og problemer med uttakene


Anbefalte innlegg

Helt siden jeg installerte nettverkskortet da jeg nylig hadde kjøpt datamaskinen (bærbar pc), har det av og til kommet opp en såkalt blue screen, med en feilmelding. Av og til fører det til at datamaskinen henger seg opp på den blå skjermen, mens andre ganger gjør den sånn at pc-en skrur seg av. Det kommer blant annet opp en beskjed om at hvis jeg har installert en ny programvare bør jeg reinstallere den. Jeg har prøvd å reinstallere, men den lot seg ikke avinstallere. Den blå skjermen kommer spesielt når jeg er hos tanta mi. Der kan jeg ikke engang skru på datamaskinen med nettverkskortet i uten at den blå skjermen kommer. Når jeg tar ut nettverkskortet går det som normalt.

Som sagt har dette problemet forkommet siden jeg først installerte den (jeg kjøpte maskinen rundt oktober ifjor), og det hadde vært greit å finne ut hvordan jeg løste det.

 

 

Jeg har også et annet problem. Uttaket for høretelefoner har plutselig sluttet å virke. Det er ekstremt irriterende, og jeg lurer på hvordan jeg skal få fikset det. En kamerat fortalte meg at det gikk an å bytte om portene, men jeg aner jo ikke hvordan jeg gjør det. Må man ha et spesielt program for å kunne gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan pc er det snakk om? Er det et tilleggskort du har kjøpt, altså ikke det originale nettvekskortet?

 

Acer Aspire 9300.

Det er ikke noe tilleggskort, jeg fikk det med da jeg kjøpte pc'en.

 

Driver oppdatering til kortet det er snakk om er det første jeg ville testet samt en bios oppdatering til pcen.

 

Dette skjønte jeg ikke noe av. :blush::roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...