Gå til innhold

C902 eller C702?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Min W710i begynner sakte men sikkert å dø. Så da må jeg begynne å titte etter ny mobil. Jeg har lest igjennom tester og brukererfaring på diverse mobiler som er aktuelle, og kom fram til enten C902 eller C702.

 

Så da vil jeg spørre dere her på forumet hvem dere ville ha anbefalet?

 

Ting jeg er ute etter i min neste mobil:

- Kamera (bra kvalitet, for Ola Nordmann ihvertfall)

- Tynn (slank og forholdsvis lett)

- Stilren (pent design, går vel mer på min smak men..)

- Gode taster (har ikke store fingre, så kan tilvenne meg små taster)

- skritteller (liker denne funksjonen veldig godt på min nåværende telefon)

- GPS (men vet ikke åssen dette fungerer, om det koster mye å ha det på så er det lite trolig jeg vil bruke det. men spennende funksjon vil jeg tro!)

- Batterilevetid (jeg lader som regel hver natt, men kjekt om den holder en stund om jeg sku glemme eller ikke kan dette)

- Tåler litt (dauer ikke med om den faller i gulvet eller lignende)

- Skjerm (bør være passe stor og veldig bra kvalitet)

 

 

Etter og ha lest testene her på amobil.no, så vipper det mest på C702. Men er fortsatt usikker. Så vil gjerne høre erfaringer og innspill fra folk som er oppdatert på mobilfronten!

 

Takker for svar på forhånd :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting jeg er ute etter i min neste mobil:

- Kamera (bra kvalitet, for Ola Nordmann ihvertfall)

- Tynn (slank og forholdsvis lett)

- Stilren (pent design, går vel mer på min smak men..)

- Gode taster (har ikke store fingre, så kan tilvenne meg små taster)

- skritteller (liker denne funksjonen veldig godt på min nåværende telefon)

- GPS (men vet ikke åssen dette fungerer, om det koster mye å ha det på så er det lite trolig jeg vil bruke det. men spennende funksjon vil jeg tro!)

- Batterilevetid (jeg lader som regel hver natt, men kjekt om den holder en stund om jeg sku glemme eller ikke kan dette)

- Tåler litt (dauer ikke med om den faller i gulvet eller lignende)

- Skjerm (bør være passe stor og veldig bra kvalitet)

 

----------------

 

Kamera - både C702 og C902 har grei oppløsning på kameraene, henholdsvis 3,2 og 5 megapiksler. Sistnevnte tar likevel nevneverdig mye bedre bilder.

 

Tynn - vel.. C902 er veldig mye tynnere enn C702, men er tyngre. Smak og behag.

 

Stilren - heller mot C902 også her. Det blir vanskelig å kalle klumpen C702 for stilren.

 

Gode taster - begge telefonen har helt greie knapper i relativt ok størrelse.

 

Skritteller - ingen av telefonene har dette så vidt jeg vet? I så fall må det være C702, men det har i så fall ikke jeg fått med meg.

 

GPS - C702 har assisted GPS, C902 har ikke. Som du sier er det en kjekk funksjon å ha, men jeg betviler nyttverdien i det på en så liten skjerm.

 

Batterilevetid - begge er kurrante også her. Anbefaler som alltid å slå av 3G hvis du ikke bruker internett på telefonen over gjennomsnittet, det trekker mye strøm å hele veien koble opp mot 3G som ofte har dårligere dekning enn det gamle GSM-nettet.

 

Tåler litt - ingen av dem lover at de skal tåle en smell, så enkelt er det dessverre. Men C702 ser upåklagelig mer solid ut.

 

Skjerm - grei størrelse på C702, litt liten på C902. Til gjengjeld er skjermen på C902 skarpere.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal anbefale, det er to svært forskjellige telefoner (så langt det går an å kalle to Sony Ericsson-telefoner "svært" forskjellige).

 

Når det gjelder C702, vil jeg anbefale deg å vente litt med et eventuelt kjøp til vi finner ut om feilene på denne telefonen (slår seg av og på 30 ganger daglig i de verste tilfellene) er reparert med nyeste programvare. Les mer på mobilbloggen.no.

 

Uansett - lykke til!

 

Mvh Pål

Endret av cnil
Lenke til kommentar

Har en C702 selv, har eid den i godt og vel 1 måned, mens mesteparten av tiden har den vært på verksted/ikke mulig og bruke.

 

Som det har blitt nevnt tidligere, telefonen går i en "bootloop" av en eller anna merkelig grunn til tider. Den gir seg ikke før batteriet blir tatt ut.

 

Telefonen er Veeeeldig treg i bruk. Navigere i menyer uten noe mp3 spiller på er på grensa til hva en burde forlange av en ny telefon i dag (min mening)

Om du bruker mp3 spilleren når du skal gjøre noe med telefonen så er den rett og slett Ubrukelig.

 

Så mitt tips til deg er Styr unna C702. Sony Ericsson kan Mye Mye bedre enn det..

 

Lykke til i valget av mobil :)

Lenke til kommentar

Hva med å se på flere telefoner?

LG KU990: Flott kamera og design, skjermen er stor (langt større enn alle telefonene nevnt her) og relativt skarp. Den er ikke skrøpelig, men det store skjermen er nok lett å ødelegge, god byggekvalitet dog.

 

Samsung Soul: Bra kamera og nydelig design. Skjermen er passe stor (større enn C902 og like stor som C702)og har en grei oppløsning. Den har ikke piltaster, den har en trykkskjerm nederst som virker som piltaster og mye annet.

 

Nokia 6220: Veldig bra kamera og mye utstyr for pengene. Skjermen er normal (som på C702), men design og byggekvalitet er ikke perfekt. Mange klager over byggekvaliteten.

 

Nokia N82: Den beste kameratelefonen du kan få, også har den alt. Skjermen er en tanke større enn C702, men ikke like stor som LG KU990. Dessverre må du også betale for alt. Den er dog billigere enn C902 ;)

 

Og til slutt, gratulerer med ny telefon. Håper den varer lenge og sprer glede så lenge den lever ;)

 

MB: Jeg tror ikke at noen av telefonene jeg har nevnt har skritteller, du kan dog kjøpe dem billig over alt på nettet.

Lenke til kommentar
Har en C702 selv, har eid den i godt og vel 1 måned, mens mesteparten av tiden har den vært på verksted/ikke mulig og bruke.

 

Som det har blitt nevnt tidligere, telefonen går i en "bootloop" av en eller anna merkelig grunn til tider. Den gir seg ikke før batteriet blir tatt ut.

 

Telefonen er Veeeeldig treg i bruk. Navigere i menyer uten noe mp3 spiller på er på grensa til hva en burde forlange av en ny telefon i dag (min mening)

Om du bruker mp3 spilleren når du skal gjøre noe med telefonen så er den rett og slett Ubrukelig.

 

Så mitt tips til deg er Styr unna C702. Sony Ericsson kan Mye Mye bedre enn det..

 

Lykke til i valget av mobil :)

 

Jeg vil tro at du har vært uheldig med ditt eksemplar av c702. Jeg har solgt haugevis av denne telefonen, og har faktisk ikke hatt en eneste en inne til service ennå. Det er mer enn jeg kan si om mange andre telefoner. Det virker på symptomene på telefonen din at det er noe feil med firmwaren på telefonen. Dette er forholdsvis enkelt å fikse ved en oppdatering. (Har du gammelt SIM kort? Dette kan i så fall ødelegge FW)

 

Tåler litt - ingen av dem lover at de skal tåle en smell, så enkelt er det dessverre. Men C702 ser upåklagelig mer solid ut.

 

Ettersom jeg har skjønt lover faktisk Sony Ericsson at c702 skal være både støt og sprutsikker. Den skal med andre ord tåle en smell. Dette tørr jeg ikke garantere, ettersom jeg ikke har sett noe ordentlig dokumentasjon på det.

 

I min mening er c702 mest telefon for pengene :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Musikk er ikke et problem for meg, siden jeg har en dedikert mp3-spiller. Men jeg hakke lest om dette booting-problemet i de testene jeg har vært borti. Er dette veldig vanlig?

 

Det skrives dessverre svært sjeldent om slike feil i tester :-(

 

Tåler litt - ingen av dem lover at de skal tåle en smell, så enkelt er det dessverre. Men C702 ser upåklagelig mer solid ut.

 

Ettersom jeg har skjønt lover faktisk Sony Ericsson at c702 skal være både støt og sprutsikker. Den skal med andre ord tåle en smell. Dette tørr jeg ikke garantere, ettersom jeg ikke har sett noe ordentlig dokumentasjon på det.

 

I min mening er c702 mest telefon for pengene :)

 

Lykke til!

 

Beklageligvis stemmer ikke dette. Sony Ericsson lover at denne er sprut- og støv-motstandsdyktig.

 

Mvh Pål

Endret av cnil
Lenke til kommentar

Kan ikke si noe om c902, men jeg er innehaver av c702 og har hatt den i ca 1 måned nå.

 

 

Eneste jeg kan utsette med denne telefonen er litt lugging i menyen og kanskje litt slapp batterilevetid ved bruk av GPS.

 

Har ikke hatt en eneste uønsket restart og den har fåreløpig ikke hengt seg.

 

Kameraet er mer en nok for Ola nordmann

 

 

Tastene er greie for meg, men jeg har ikke de største fingerene.

 

Og dette med at gps delen blir dyr fordi man må laste ned kart hver gang er fordi man ikke bruker den riktig.

 

Med programmet Trekbuddy kan man laste ned kart på forhånd og bruke gps'en helt gratis, og det virker utmerket.

 

 

 

Håper dette hjalp deg med valget;)

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at du har vært uheldig med ditt eksemplar av c702. Jeg har solgt haugevis av denne telefonen, og har faktisk ikke hatt en eneste en inne til service ennå. Det er mer enn jeg kan si om mange andre telefoner. Det virker på symptomene på telefonen din at det er noe feil med firmwaren på telefonen. Dette er forholdsvis enkelt å fikse ved en oppdatering. (Har du gammelt SIM kort? Dette kan i så fall ødelegge FW)

 

Telefonen har vært inne 1 gang på service. De fant ikke noe feil med den, men de la inn den nyeste firmwaren. Brukte telefonen omtrent i en uke, så var det pån igjen. Det at den lå og lada var nok til å utløse "loopen"

 

Bruker ihvertfall ett telenor simkort som er litt over 1 år gammelt, selv om jeg har mine tvil om at det er det som er problemet. Det fungerer utmerket på min gode gamle K800..

 

C702 ser veldig bra ut på papiret, noe som var grunnen til at jeg kjøpte den, men skuffelsen ble veldig stor når jeg først begynte å trykke på den. Telefoner som er trege som sirup er rett og slett ikke min greie (får holde med treg pc)

Så jeg kan ikke anbefale denne til noen. Rett og slett for dårlig hardware i telefonen..

Endret av Bervalump
Lenke til kommentar

Til tross for misnøye mot C702 i denne topicen så ble det til jeg bestilte meg denne på netcom.no. Mobilene var såpass like at prisen bestemte hvilken det ble. Bursdag snart, så mor og far sku spandere på meg denne så måtte nesten gjøre et valg. :ph34r:

 

Kostet meg 1000 kroner mindre (C702 kostet 1090,-) med bindingstid, så jeg synes prisforskjellen var for stor for å vurdere C902.

 

Men takker for alle tilbakemeldinger! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at du har vært uheldig med ditt eksemplar av c702. Jeg har solgt haugevis av denne telefonen, og har faktisk ikke hatt en eneste en inne til service ennå. Det er mer enn jeg kan si om mange andre telefoner. Det virker på symptomene på telefonen din at det er noe feil med firmwaren på telefonen. Dette er forholdsvis enkelt å fikse ved en oppdatering. (Har du gammelt SIM kort? Dette kan i så fall ødelegge FW)

 

Telefonen har vært inne 1 gang på service. De fant ikke noe feil med den, men de la inn den nyeste firmwaren. Brukte telefonen omtrent i en uke, så var det pån igjen. Det at den lå og lada var nok til å utløse "loopen"

 

Bruker ihvertfall ett telenor simkort som er litt over 1 år gammelt, selv om jeg har mine tvil om at det er det som er problemet. Det fungerer utmerket på min gode gamle K800..

 

C702 ser veldig bra ut på papiret, noe som var grunnen til at jeg kjøpte den, men skuffelsen ble veldig stor når jeg først begynte å trykke på den. Telefoner som er trege som sirup er rett og slett ikke min greie (får holde med treg pc)

Så jeg kan ikke anbefale denne til noen. Rett og slett for dårlig hardware i telefonen..

 

Må si jeg lurer litt på om du har vert veldig uheldig med den mobilen du har fått der .

har hatt c702 nå i 6 uker , enda ikke hatt no problemer med telefonen , menyene fungerer raskt , lugger litt når mp3 spilleren er i gang men det er det eneste

Jeg må si jeg er stor fornøyd med mitt kjøp av c702 , beste SE jeg har hatt på lenge nå

og for 2700kr er så det bare å kjøre på

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...