Gå til innhold

Skal kjøpe TV, 46" Samsung le46 - a559 eller a656.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal nå gå til innkjøp av ny TV, jeg har bestemt meg for 46" og klarer ikke og bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe.

 

Samsung LE46a656 koster for tiden ca. 16,000 kr.

Samsung LE46a559 koster for tiden ca. 11,500 kr.

For en sammenligning av disse TV'ene på komplett: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=350252&sku=348192

 

Det er jeg lurer på er om det er stor forskjell på disse 2 tv'ene. Jeg har sett på spesifikasjonene til begge tv'ene og ser ikke noe stor grunn til at det skal være så stor prisforskjell på de.

 

Noen som kan si hva forskjellen er på disse TV'ene og eventuelt komme med et forslag til hvilken jeg burde kjøpe. (4,500 kr er ikke lite penger...) :-)

 

-electron.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung LE46a656 koster for tiden ca. 16,000 kr.

Samsung LE46a559 koster for tiden ca. 11,500 kr.

 

Noen som kan si hva forskjellen er på disse TV'ene og eventuelt komme med et forslag til hvilken jeg burde kjøpe. (4,500 kr er ikke lite penger...) :-)

 

Vel av spec'en kan vi se at LE46a646 har en universal remote, så formodentlig kan du styre endel andre enheter i tillegg?

Jeg kjenner ikke noen av TV'ene i detalj, men jeg har fortstått at 656 har 100Hz samt den Real Movie modusen, der det vises 24 bildeoppfriskninger pr. sekund, som er samme som filmer tas opp i. Det skal visstnok gi enda litt bedre bilde.

 

656 har også Crystal Clear skjerm, der glasset har fått en slags behandling som gir økt kontrast. Det tilsvarer trenden du ser på laptop-skjermer: de forbruker-rettede modellene har ofte skjerner med bedre kontrast men med sideeffekten at glasset virker blankere og gjengir reflekser mer. Dermed blir det viktig å vurdere hvor du skal ha tven - om du har mye lys i stua som kan gi irriterende reflekser.

 

Endel online anmeldelser sier at a656 er forbedret i forhold til tidligere versjoner på bla. motion compensation.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...