shadow_ Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Hei, Noe som vet om det er mulig å kjøre backup fra andre steder enn hjemmenettet? Forutsatt at jeg har satt opp serveren med remote access, er det da mulig å kjøre backup fra laptopen til serveren fra andre steder enn hjemme (hvor serveren står)?
sgaah Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 En løsning som du beskriver er fullt mulig, men ikke helt på den måte som du har skissert. For at du skal kunne ta backup av en maskin må den nemelig være tilknyttet det samme nettverket. Eneste måte meg bekjent for å oppnå det er å sette opp en VPN løsning. Vist jeg ikke husker mye feil kan du sette opp WHS som VPN server. Mangen benytter isteden for programvare fra Hamachi til nettopp dette. Skal være litt letter å sette opp en Hamachi server iforhold til en WHS VPN server.
shadow_ Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 En løsning som du beskriver er fullt mulig, men ikke helt på den måte som du har skissert. For at du skal kunne ta backup av en maskin må den nemelig være tilknyttet det samme nettverket. Eneste måte meg bekjent for å oppnå det er å sette opp en VPN løsning. Vist jeg ikke husker mye feil kan du sette opp WHS som VPN server. Mangen benytter isteden for programvare fra Hamachi til nettopp dette. Skal være litt letter å sette opp en Hamachi server iforhold til en WHS VPN server. Takker for godt svar Dersom det er sånn at WHS / Server 2003 har innebygget VPN-server så kommer jeg nok til å se om jeg får denne til å virke først. Ser at Hamachi koster penger dersom man ønsker å installere den som er service (noe som i grunn er greit på en server)
sgaah Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Å sette opp en win 2003 server som VPN server er ingen stor tryllekunst, så det fikser du nok glatt. Finnes mangen guider på nettet. Du kan jo se litt på denne først.
shadow_ Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 Å sette opp en win 2003 server som VPN server er ingen stor tryllekunst, så det fikser du nok glatt. Finnes mangen guider på nettet. Du kan jo se litt på denne først. Supert Blir ikke stort enklere enn den step-by-step guiden du linket til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå