Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Konstant blåskjerm på oppstart. [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Det ble tordenvær og jeg måtte dra ut kontakta til dataen og modemet. Når jeg prøvde å starte opp igjen dataen etterpå fikk jeg konstant blåskjerm og automatisk reboot. Kan det ha noe med tordenværet å gjøre? Ledningene var ute når uværet var her, og den andre dataen i huset som jeg glemte å ta ut ledningene til er like hel.

Jeg dro ut kontakta før dataen ble skrudd av på den vanlige måten om det har noe å si.

Setter pris på svar : )

Etter en ufrivillig formatering og nye drivere så fungerer alt som det skal igjen, men takk for hjelpen! :)

Endret av Tullut
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du får blåskjerm idet os'et begynner å starte?

Kommer du deg for bios post og alt det der?

Usikker på hva du mener med den siste linja, men blåskjermen kommer rett før jeg kommer til lista over brukere på dataen.

Skrevet

Prøv å start opp i sikkermodus og kjør scandisk, du har nok noen korrupte driverfiler etter at du dro ut kontakten.

Skrevet (endret)

Har prøvd "Sikkermodus", "Sikkermodus med nettverk" og "Sikkermodus med bare kommandolinjen". Har forresten prøvd å starte opp med siste fungerende innstillinger og, men får blåskjerm allikevel.

For å være mer presis, jeg får blåskjerm på loading screen til Windows.

Edit: Er systemgjenoppretting verdt et forsøk da?

Endret av Tullut
Skrevet

Prøvde å kjøre "systemgjenoppretting" på oppstartsmenyen da jeg begynte å bli utålmodig. Slik jeg forsto det var det en oppretting av driverne, men leste kanskje litt for fort.. ._.

Hvertfall, etter formatering så har jeg ikke fått tilgang til internett.

Finner ikke "Lokal tilkobling" på "Nettverkstilkoblinger" heller.

Må det installeres noen drivere? Fant ikke noen driver-CD'er i eksen som fulgte med dataen annet enn til skjermkortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...