Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer travelmate 5710, svart skjerm, bevegelig cursor


Anbefalte innlegg

Hei

På en av husstandens laptoper (heldigvis ikke min) har det oppstått et problem:

Det virker som at noen har slengt igjen lokket på denne, under nedstengning.. (mot mine advarsler...). Det tror jeg ikke den (omsider ikke) likte noe særlig. Det virker som at den starter opp, men så blir skjerm svart, cursor fungerer... Men det er også det eneste. Åpen for alle ideer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

På en av husstandens laptoper (heldigvis ikke min) har det oppstått et problem:

Det virker som at noen har slengt igjen lokket på denne, under nedstengning.. (mot mine advarsler...). Det tror jeg ikke den (omsider ikke) likte noe særlig. Det virker som at den starter opp, men så blir skjerm svart, cursor fungerer... Men det er også det eneste. Åpen for alle ideer...

 

litt dårlig info her, starter maskina opp og booter til windows? har den stått i dvale?

 

Enkleste er å nøkke ut strøm og batteri, vente i 15min for så å sette inn batteri og strøm igjen!

Lenke til kommentar

Disse beskriver den samme feilen....

 

http://en.kioskea.net/forum/affich-10671-b...before-log-in#2

 

Må bare finne "neosmart..."? hva nå det kan være for noe..... og laste ned....

 

Finner ikke "last known good configuration" eller noe slikt, scandisk går åt skogen, som det heter..... Samme med oppstart i "safe mode".... Eneste som virker er mus og av/på knappen.... Den linken som jeg fant på neosmart... virker litt suspekt.... Venter litt med den....

Lenke til kommentar

Fikk ned den Vista Recovery disk, fra en nettside, som virket til å være støttet av MicroSoft. Endret Bios til å først starte opp via DVD spilleren, kom ikke videre uten den endringen, kom da videre, men det eneste som egentlig fungerer er MS Dos, (heter det det lengre??). Så alle filer virker å være på plass, harddisk fungerer (puuuhh), men Vista begynner altså å laste, men stopper..... svart skjerm, bevegelig cursor.... Kan ikke laste inn "last known good configuration", enten fordi det ikke er satt noen, eller fordi det er noe annet surr.... Uansett, så skulle den jo i tilfelle ha greid å komme opp med den opprinnelige innstillingen....

 

Når jeg kommer inn i det jeg oppfatter som bios, så er det veldig begrenset hva jeg kan fikle med av innstillinger.

 

Dyr frisbee.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...