Gå til innhold

Fra Ubuntu i386 til Arch i686, ytelsesforskjell?

Anbefalte innlegg

Har en Ubuntu-installasjon jeg er meget fornøyd med, men er alltid villig til å ta en utfordring.

Snuset litt rundt, og Arch virket interessant. Prøvde meg på laptopen (ingenting viktig på den, ville unngå å kødde til noe på den stasjonære.) Etter en del knoting, og nøye lesing av installasjonsguiden fikk jeg opp Arch (gnome etc) på laptopen. Var ganske gøy å knote litt, og elsket pakkesystemet med en gang (alltid oppdatert i motsetning til Ubuntu :p), men uansett. Vurderer sterkt å installere Arch på den stasjonære, hvis det vil gi en merkbar ytelsesøkning med denne maskinvaren. Bør jeg gå for det?:D Vet det er tull med 4GB og 32-bit men har Vista x64 til gaming/musikkproduksjon etc.

E6750 @ 3.2

4 GB ram 800MHz

8800GT

Endret av TheMaister
Videoannonse
Annonse

Jeg merket ikke noen forskjell i ytelse mellom Ubuntu, Arch og Fedora ihvertfall (eneste jeg merket relatvt stor forskjell på var minnebruk, mest pga. antall services vil jeg anta).

Hadde det vært mye å hente her, ville Ubuntu osv også vært tilgjengelig i en "ren" i686-versjon.

Vel, du sier jo at du er fornøyd med Ubuntu. Godt mulig du blir mer fornøyd med Arch, men det vet du jo ikke før du har prøvd. :)

Jeg ville prøvd å få lagt inn Arch ved siden av Ubuntu, evt. på en annen PC om du har muliget (eller i en virtuell maskin), for å få testet før du evt. kvitter deg med Ubuntu.

Har Arch på lapen nå =p, ganske kjapp ja, men får ikke brukt den skikkelig siden jeg ikke har trådløst tilgjengelig (vel, pleier å bruke SoftAP i Windows til trådløse ting, men Arch likte ikke den løsningen :\ Fikk kobla til nettverket, men ikke gjort noe på nettet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...