2bb1 Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 (endret) Har allerede gjort en del feilsøking, blant annet: -Kun én rambrikke [RAM] -Brukt annet skjermkort [GPU] -En venns HDD med Vista installert [HDD] -Hovedkortet og skjermkort får strøm + diode lyser [PSU] Det jeg da står igjen med er prosessor og hovedkort. Skal se om jeg får skaffet en annen prosessor etter hvert, men noen som har forslag til feilsøking av hovedkort?? Endret 20. juli 2008 av 2bb1
Torsph Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 Gir den feilmeldinger hvis du feks dropper å ha i ram brikker?
2bb1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Skrevet 20. juli 2008 Ja, da kommer det mange pip etter hverandre som repeteres om igjen og om igjen. Med rambrikker isatt, kommer det ikke noen som helst pip, ingen feilmeldinger eller noen ting. Kommer ikke bilde på skjermen i det hele tatt. Satt i et skjermkort m/vifte, og da begynte viften å suse på fullt (som om noe var galt). Dette kan vel tyde på at det er noe galt med prosessoren?
snippsat Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 (endret) Med minne brikkene(prøv en og en i flere slot) Husk og resette bios(clr_cmos)mellom hver gang. Fjern alt du ikke trenger for boot. Endret 20. juli 2008 av SNIPPSAT
2bb1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Skrevet 20. juli 2008 (endret) Okei. Men å resette bios ved hjelp av å fjerne batteriet 10 sek og så sette det inn igjen (mens strøm er koblet ut), er det alt som trengs mellom hvert forsøk? Endret 20. juli 2008 av 2bb1
2bb1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Skrevet 20. juli 2008 (endret) SNIPPSAT: Du var inne på det riktige. Den ene av mine fire superklokkings-brikker har tatt kvelden Og dette når de ble kjørt på kosevolt og kosefrekvenser. Hmmm. Men nå er maskinen up and going! Så for vi se hva jeg gjør med den tapte RAM-en. Endret 20. juli 2008 av 2bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå