Gå til innhold

Problemer med firefox i arch

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med firefox i arch. Virker ikke som FX lagrer innstillingene eller noe. Hver gang jeg starter FX dukker det opp "du har akkurat innstallert" utvidelser igjen. Får også mas om default browser hver gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mangler ikke skriverettigheter til ~/.mozilla ?

EDIT: Prøv også å slette localstore.rdf under ~/.mozilla/firefox/<etellerannetnavn>.default/

Endret av RattleBattle
Skrevet

Ingen problemer med skriverettigheter nei. Hjalp ikke å fjerne den fila heller :(

Ganske irriterende, hadde masse sider oppe med ting jeg dreiv med å. Skjedde ganske plutselig.

Skrevet

Hmm... Du kan jo starte Fx i en terminal og prøve å gjøre noen endringer i innstillingene og se om det kommer noen feilmeldinger. Det må jo være en fil du ikke får lagret til...?

Alternativet er jo å starte med ny profil...

Skrevet (endret)

Får ikke noe annet en dette når jeg starter fra terminal.

Edit : funker ihvertfall helt fint i en annen bruker.

Gtk-Message: (for origin information, set GTK_DEBUG): failed to retrieve property `GtkTreeView::odd-row-color' of type `GdkColor' from rc file value "((GString*) 0x94a67b0)" of type `GString'

(firefox:9629): Gdk-CRITICAL **: gdk_window_get_pointer: assertion `window == NULL || GDK_IS_WINDOW (window)' failed

(firefox:9629): Gdk-CRITICAL **: gdk_window_get_pointer: assertion `window == NULL || GDK_IS_WINDOW (window)' failed

Endret av rocknrolf77
Skrevet

Annen bruker i Arch? Virker som noe har slått seg vrang i profilmappa di. Siste tips jeg kan komme med er å prøve å slette prefs.js (husk å lukke Fx når du gjør det). Hvis ikke det fungerer, start i safemode (firefox --safe-mode) for å se om det samme skjer der. Da tyder på at det er en eller annen extension som er årsaken.

Skrevet

Takk for hjelpa :) Det var prefs.js som var problemet. Av en eller annen merkelig grunn tilhørte den root. Kan ikke skjønne hvordan det har gått seg til, men nå funker ting så det er jo ikke så farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...