Gå til innhold

Ustabil Barton 2800+ - Tips?


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjørt i gang følgende system:

 

Barton 2800+

MSI K7N2-L

512MB Corsair TWINX 3200LL

WDC 80GB 8MB cache

MSI GeForce4 Ti4200 128MB

NoiseControl støydempet kabinett

NoiseControl støydempet 300W PSU

MIST SilentTwin cpu-kjøler

12dB 80mm Papst i front

 

CPU har en idle på 55 grader, load på ca. 60 grader

HK idle på 40 grader, load på ca. 49 grader

GPU idle på 35 grader, load på ca. 38

 

Har litt problemer med ustabilitet. Den quitter i noen spill, og en og annen spontan reboot.

Det er en ny PC så det er mulig det går an å sette den opp mer stabilt med tweaking av drivere og BIOS etc.

 

Noen som kjenner igjen situasjonen? Er dette så høye temperaturer at det ikke er noe rart at den er ustabil, eller burde den kunne gå stabilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil kanskje si at du har en for dårlig strømforsyning. 300Watt i mine øyne er litt i det minste laget for den maskinen

 

Mente det burde holde siden jeg har bare en HD, DVD-ROM, Ikke floppy, og få ekspansjonskort. Men kan sjekke litt ang. det. Dette kunne ihvertfall satt meg på sporet. :)

 

Jeg syns HK temperaturen din er noe høy, så jeg ville kanskje investert i et par kabinett vifter til. På denne måten vil du få mer kald luft inn i kabinettet, og cpu temperaturen din vil også falle.

 

Ja tenkte på det. Det er litt vanskelig å få plass til en kabinettvifte til pga. støydempingsmattene. Har ikke lyst til å fjerne for mange av dem. Kunne satt inn en under PSU, men da ville den stått rett ved siden av ene vifta på SilentTwin-en, som har sidemonterte vifter, og det ville jo ikke vært bra.

Men chipset-kjøleren har ikke vifte, så jeg kunne jo satt ei lita vifte på den. Regner med Microplex har noen stillegående chipset-kjølere?

 

--

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...