Gå til innhold

Call Of Duty 4 går ikke glatt!


Anbefalte innlegg

Har GeForce 8800GT, 3GB DDR2 ram, Asus hovedkort med AM2, AMD Athlon 3500+ 2,2 ghz prosessor.

Får ikke Call Of Duty 4 til å gå glatt online. Hva er for dårlig?

Reformaterte PC'en og la inn alt på nytt, hjalp ikke. Har 1440x900 i oppløsning og det meste stilt på fullt, unnatt AA, det står på of.

Prøvde også auto justering og da hakker det også.

Blåst den rein for alt støv og dritt, hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

1 Du har innstalert de nyeste driverne til hovedkortet og grafikk kortet ditt? nyeste chipset drivere?

2 Har det fungert "glatt" før eller har det akkurat startet og skje?

3 Hvordan er internettlinjen din? kan være at du har for liten båndbredde når du spiller onlinge.

4 Hvordan er linjen når du spiller vanlig på pc-en bare ikke online?

Lenke til kommentar
1 Du har innstalert de nyeste driverne til hovedkortet og grafikk kortet ditt? nyeste chipset drivere?

2 Har det fungert "glatt" før eller har det akkurat startet og skje?

3 Hvordan er internettlinjen din? kan være at du har for liten båndbredde når du spiller onlinge.

4 Hvordan er linjen når du spiller vanlig på pc-en bare ikke online?

1. Har installert nyeste driver til skjermkort, men ikke til hovedkort. Brukte den cd'en som fulgte med hovedkortet. Finner jeg dette på asus sine hjemmesider?

2. Har ikke spilt online før nå, så jeg vet ikke. Singelplayer har fungert greit før, men ikke på råeste grafikken kan du si. Er når det blir mye folk og mye bombing og hantering at det hakker og blir bare driiit..

3/4. Internett linja er veldig god, så det ligger ikke der. Ikke dette problemet på andre spill som f. eks CS-Source

 

 

hvis du bruker torrent programmer i bakgrunnen så kan dette gjøre at en stor del av linjen din blir tatt opp av det

Det gjør jeg ikke. Ikke lagt inn noen sånne programmer etter formatering i dag

Lenke til kommentar

konsollen har du ved siden av 1 tallet altså tasten merket |§ Husk å enable consol i multiplayer options... så sjekker du disse tingene

 

1. Hvor høy ping har du til serveren du spiller på? Forsøk en av TV2 sine og mål (skriv dette i konsoll: /connect 77.75.212.206)Ping ser du ved å trykke tabulator tasten.... Serverparken finner du her http://battle.no/?section=servers

 

2. Hvor høy FPS har du? Skriv inn denne kommandoen i consol /cg_drawfps 1

Endret av Cri
Lenke til kommentar
konsollen har du ved siden av 1 tallet altså tasten merket |§ Husk å enable consol i multiplayer options... så sjekker du disse tingene

 

1. Hvor høy ping har du til serveren du spiller på? Forsøk en av TV2 sine og mål (skriv dette i konsoll: /connect 77.75.212.206)Ping ser du ved å trykke tabulator tasten.... Serverparken finner du her http://battle.no/?section=servers

 

2. Hvor høy FPS har du? Skriv inn denne kommandoen i consol /cg_drawfps 1

Virker å connecte til den serveren, men gikk innpå en annen. Hadde da 75 ping og 25 FPS

Lenke til kommentar

På en av TV2 serverne har jeg ca 25-30 i ping. 12mbit linje fra Get og jeg har 125 i FPS - statisk (altså den varierer ikke)

 

1.Avslutt alle programmer som buker linjen din. Eks MSN - Xfire - nedlastninger osv for å minske pingen din. Du burde ha under 50 ett sted siden du vil merke forskjell i forhold til hvordan spillet utarter seg når du blir truffet og du skyter tilbake osv. Dette er litt annerledes i forskjellig spill (CS-BF-COD) hvordan de behandler latency og hitbox osv.

 

2 Øk FPS mest mulig, i allefall siden pingen din er middels til dårlig akkuratt nå. Måten å gjøre dette på er å tone ned eyecandy du ikek trenger. Her er ett bilde av mine instillinger før jeg begynnte å tweake, jeg har litt mere eyecandy nå, men jeg begynnte altså her.

 

med_gallery_4000_182_106210.jpg

(Bildet viser en gammel versjon - Jeg regner med at du har patchet til den nye versjonen)

 

Får å øke FPS i spillet siden det er default 90 så prøv deg frem med denne kommandoen: /com_maxFPS 125 (her kan du velge mellom 2 verdier, men forsøk å komem så godt opp til 125 som mulig) og tweak grafikk instillingene dine sånn at den stagnerer på 125 eller holder seg så godt som der hele tiden. Her må du prøve deg frem. Det du først burde gjøre er å skru av i rekkefølge >> Anti-aliasing >> Shadows >> Dynamic Lights

 

Sett alle Textures til normal

 

Håper dette hjelper deg GL HF

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...