Gå til innhold

mootools klasse fungerer ikke i Opera (ingen feilmelding)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er rimelig ny innenfor javascript og dette er min andre klasse.

Demo: http://graphiclesign.com/dev/mScroll/main.html

java script: http://graphiclesign.com/dev/mScroll/mScroll.js

Demoen fungerer i Firefox 2, 3 og Safari 3, men ikke i Opear 9.5, 9.2 eller IE7 (har ikke testet i noen andre).

Den er laget for å forenkle bruken av Fx.Scroll, altså å ha elementer på siden som scroller bortover. Man skal kunne lage elementer sånn:

<a href="#two" class="mScroll" rel="frame item-two 2000">Vis side to</a>

Og selveste rammene skal være noe sånt:

<div id="frame">
<div style="width:9999%">
	<div id="item-one">
		Content of one.
	</div>
	<div id="item-two">
		Content of two.
	</div>
</div>
</div>

I head skal man da ha denne biten:

window.addEvent('domready',function() {
new mScroll('one','mScroll');
});

'one' beskrive default elementet, 'mScroll' beskriver hvilken klasse alle lenke elmenetene må ha for at scrollingen skal fungere.

Klassen endrer også window.location når en trykker på linkene, feks. til example.com/path/file#two når en trykker på den lenken tidligere i posten. Klassen sjekker da også om en har gått direkte inn på en side med feks. #two og scroller automatisk til den.

Klassen har også en funksjon som periodisk sjekker endringer i window.location i tillfelle en person trykte tilbake/frem knappen i nettleseren (eller endret fragmenten manuelt), og scroller da til det elementet som egentlig skal vises.

Alt dette fungerer fint i demoen hvis man bruker Firefox eller Safari, men ikke i Opera eller IE. Det merklige er at jeg ikke får noen feilmelding fra Dragonfly.

Håper at noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg endelig fått den til å fungere i Opera 9 og IE7.

IE7 likte ikke "trailing commas", altså: {hello: 'foo', world: 'bar',}.

10 poeng til den som klarer å gjette hva Opera ikke likte. Ingen? Det var at et element inni et element på 800px hadde en bredde på 9999%. Dersom man satte bredden til 9999px, så fungerte det. Så otrolig sært...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...