Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avslutte et forhold, men vet ikke om jeg vil satse på noe nytt, noensinne.


Anbefalte innlegg

Jeg er nå i et forhold som ikke fungerer, og har begynt å gjøre meg noen tanker om livet uten henne. Lurer på om jeg skal leve resten av livet alene, og ikke gå for ei ny jente. Jeg har et ganske frynsete selvbilde, så mye av det jeg tenker på er hva jeg vil utsette en evt kjæreste for.

 

Har ingen venner og har i grunn aldri vært særlig sosial. Jeg er lat, distré og rotete, dårlig med egne meninger, ikke særlig oppfinnsom, vanskelig i matveien, finnes ikke praktisk anlagt og er i ferd med å opparbeide et solid studielån. Svake resultater på studiene mine også, så jeg har vanskeligheter med å se lyst på fremtiden.

 

Så det jeg grubler på er om jeg vil la ei ny jente bli "lurt" til å kaste bort livet sitt på meg, selv om jeg vet at det blir helt feil å tenke slik. Jeg kan bare ikke se for meg at jeg skal være kynisk nok til å kapre ei jente, bare fordi jeg er forelsket i henne og vil tviholde på håpet om at hun faktisk kan bli lykkelig med meg, gjennom mange år. Tenker på at ei ny jente vil gå glipp av mye i et forhold med meg.

 

Er 24 år og har sånn sett "hele livet foran meg", men føler at jeg ikke har levd det livet jeg skulle, mens jeg fortsatt er/var ung.

 

Problemstillingen med ny jente blir ikke helt fjern, siden jeg har utviklet følelser for ei jente som jeg studerer sammen med. De som kjenner igjen noe av dette som også er skrevet med gjestenick, har nok rett i sine antagelser. Jeg orker bare ikke å veksle mellom registrert bruker og gjest, og sjansen for at noen av dere vet hvem jeg er, den er tilnærmet lik null.

Endret av Blindgate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta heller livet som det kommer i stdet for å planlegge at du aldri skal ha kjæreste igjen. Mitt råd er å få avsluttet forholdet ditt nå, så gå videre i livet. Bli vant til å bo alene og nyt singellivet. Det finnes noen for alle og en vakker dag treffer du ei som du vil leve livet med. ;)

Lenke til kommentar

Først skal jeg gjøre det slutt, naturligvis. Men hvis den nye jenta skulle være interessert i meg, spørs det om jeg ville klart å holde avstand.

 

Da hadde jeg nok også droppet "Bli vant til å bo alene og nyt singellivet", men så ville samvittigheten slått inn og jeg hadde vært et kaos igjen.

Lenke til kommentar
Har ingen venner og har i grunn aldri vært særlig sosial. Jeg er lat, distré og rotete, dårlig med egne meninger, ikke særlig oppfinnsom, vanskelig i matveien, finnes ikke praktisk anlagt og er i ferd med å opparbeide et solid studielån. Svake resultater på studiene mine også, så jeg har vanskeligheter med å se lyst på fremtiden.
Er 24 år og har sånn sett "hele livet foran meg", men føler at jeg ikke har levd det livet jeg skulle, mens jeg fortsatt er/var ung.

Og hva har du tenkt til å gjøre med det? Hvilket liv ønsker du å leve, og hva må du gjøre for å få det livet? Dette er spørsmål jeg synes du bør stille deg selv. Det virker rett og slett som om du ikke er særlig lykkelig,

EDIT: og se ikke bort ifra at en prat med en psykolog, evt andre profesjonelle du ikke har noe forhold til (veileder på skolen, fastlege o.l.) kan hjelpe deg

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...