Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp angående blindrør på scooter.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et blindrør på eksosanlegget på scootern min. Det går over til en gummislange som går inn i en boks* som jeg ikke aner hva er for noe. Fra boksen går slangen rett inn i ramma.

 

*post-84004-1216155475_thumb.jpg

 

 

Jeg skal snart bytte eksosanlegg og lurer på om denne er viktig, eller kan jeg bare fjerne den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har et blindrør på eksosanlegget på scootern min. Det går over til en gummislange som går inn i en boks* som jeg ikke aner hva er for noe. Fra boksen går slangen rett inn i ramma.

 

*post-84004-1216155475_thumb.jpg

 

 

Jeg skal snart bytte eksosanlegg og lurer på om denne er viktig, eller kan jeg bare fjerne den?

 

jeg har egentlig ikke peiling på scooter, men det kan være en form for katalysator i den boksen.(gjør at det blir mindre forurensing)

 

viss du skal skifte eksos anlegg kan du kan du vel bare ta av slangen og bytte potta for å så sette slangen på den nye potta igjen.

Lenke til kommentar
jeg har egentlig ikke peiling på scooter, men det kan være en form for katalysator i den boksen.(gjør at det blir mindre forurensing)

 

viss du skal skifte eksos anlegg kan du kan du vel bare ta av slangen og bytte potta for å så sette slangen på den nye potta igjen.

 

 

Ok.

 

Da må jeg jo lage et hull i den nye, så jeg fjerner den isteden tror jeg.

Lenke til kommentar
jeg har egentlig ikke peiling på scooter, men det kan være en form for katalysator i den boksen.(gjør at det blir mindre forurensing)

 

viss du skal skifte eksos anlegg kan du kan du vel bare ta av slangen og bytte potta for å så sette slangen på den nye potta igjen.

 

 

Ok.

 

Da må jeg jo lage et hull i den nye, så jeg fjerner den isteden tror jeg.

hadde også et slikt på original potta,det kom luft i fra variator huset og inn igjennom hele det rør/boks systemet,

og som blåses inn i potta,hvorfor vet jeg ikke sikkert,

men det har vel noe men å gi motstand i potta.

i den boksen er det en slags ventil som gjør at det bare kan strømme lufi inn i potta,ikke ut.

det gikk helt fint å sette på efektannlegg,jeg reiv vekk hele det rørsystemet etter det,bare husk å dyse opp:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...