Gå til innhold

Beste LCD til under 5K?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Lurer rett og slett på hvilken TV dere vil annbefale meg til under 5000,- kanskje 7000, hvis det er verdt det. Størrelse spiller ingen rolle, men vil helst ha 37" eller høyere, selv om 32 også vil funke greit.

 

Kommer til å bruke TV'en til å se på vanlig kabel tv (analogt altså.) Den skal videre kobles til en WII via komponent, og så skal jeg ha PC tilkoblet. Senere kjøper jeg nok å en PS3, mest for å se på blueray. På grunn av dette med PC og PS3 frister det noe enormt med enn full-HD tv, men jeg ser at det kan bli veldig vanskelig med mitt budsjett. Jeg frykter også at en billig full-HD kan få problemer med analoge signaler. Dessuten sitter jeg på det lengste ca. 5 meter(?) unna TV'en, så da forsvinner vel kanskje litt av forskjellen mellom en HD-ready og en full-HD.

Men dette vet dere garantert bedre enn meg, derfor tar jeg veldig gjerne imot synspunkter/erfaringer på det punktet :)

 

Har foreløpig ikke funnet så veldig mange alternativer, men kan ramse opp de jeg har funnet;

 

HANNspree Xv37

Denne frister noe enormt pga prisen, men vet ikke om den er noe tess til analoge signaler eller tilkoblet PC.

 

Samsung LE37S81

 

LG 32LC41

 

Og til slutt;

Samsung LE37M86BD

Er den verdt 3000 ekstra i forhold til HANNspree'n?

 

Og en siste ting; noen som har erfaringer med pixmania?

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

 

Lurer rett og slett på hvilken TV dere vil annbefale meg til under 5000,- kanskje 7000, hvis det er verdt det. Størrelse spiller ingen rolle, men vil helst ha 37" eller høyere, selv om 32 også vil funke greit.

 

Kommer til å bruke TV'en til å se på vanlig kabel tv (analogt altså.) Den skal videre kobles til en WII via komponent, og så skal jeg ha PC tilkoblet. Senere kjøper jeg nok å en PS3, mest for å se på blueray. På grunn av dette med PC og PS3 frister det noe enormt med enn full-HD tv, men jeg ser at det kan bli veldig vanskelig med mitt budsjett. Jeg frykter også at en billig full-HD kan få problemer med analoge signaler. Dessuten sitter jeg på det lengste ca. 5 meter(?) unna TV'en, så da forsvinner vel kanskje litt av forskjellen mellom en HD-ready og en full-HD.

Men dette vet dere garantert bedre enn meg, derfor tar jeg veldig gjerne imot synspunkter/erfaringer på det punktet :)

 

Har foreløpig ikke funnet så veldig mange alternativer, men kan ramse opp de jeg har funnet;

 

HANNspree Xv37

Denne frister noe enormt pga prisen, men vet ikke om den er noe tess til analoge signaler eller tilkoblet PC.

 

Samsung LE37S81

 

LG 32LC41

 

Og til slutt;

Samsung LE37M86BD

Er den verdt 3000 ekstra i forhold til HANNspree'n?

 

Og en siste ting; noen som har erfaringer med pixmania?

 

Hvis du går ned til 32" så vil du ha et ganske bredt utvalg av nyere tv-er til rundt 7000 kroner...

Lenke til kommentar

Er en tråd her alt, om HannSpree'en på 37", om du ikke alt visste det (Her)!

 

Har selv den, og er kjempe fornøyd! Bruker den til TV-titting (RiksTV, over hdmi), PCskjerm (VGA) og Playstation 3 (også hdmi). Og JEG har ingenting å utsette på den. Det er jo tross alt en sykt billig 37".

 

Det er jo klart at den sikkert er dårlig for de som er kresene, og for de som har 20 lapper å bruke på en ny TV, men for meg holdt det mer enn nok med denne.

 

Edit:

 

Ikke prøvd med analoge signaler!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...