Thomas Bjørlo Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Hvilken blyfri skal jeg velge? 98 eller 95? Trenger svar raskt!
OlaOlablakken Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Bruke den oktanen som står i manualen/håndboken kanskje ?
Bearar Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Har du trimma med sylinder anbefales 98. ellers 95.
Zulærn Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Alle kompisene mine som har moped, tanker med 95..
kevinedomm Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Har vel saa og si ingeting aa si paa utrimmet/plombert moped. Kjorer selv plombert med 95. aa fylle paa 98 er vel bortkastet da det ikke er noen forskjell aa spore.
CFM Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Du vil uansett ikke kunne merke noen forskjell. Selv om den er trimma. En Impreza vil kunne få ut ca 15-20hk mer med Shell 99 V-"power", men en moped vil du kanskje kunne få ut 0.2-0.3hk mer. Det er ikke merkbart
larschroe Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har brukt V-power 99-oktan på mopeden, og den går mye penere med MYE mindre feiltening ("hosting" som når man bremser på motoren), i tillegg til at den er litt mer "villig" på høyere turtall. Den blir ikke noe sterkere eller raskere, kanskje med unntak av en mikroskopisk raskere akselerasjon fordi man får mindre feiltenning, men aldri i verden at man faktisk klarer å merke forskjellen.
Bearar Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 IKKE kjør på V-power på 2taktere. Denne bensina forhinderer smøring, noe som er veldig viktig på 2 takterne siden de ikke har noen annen smøring å få enn gjennom bensin/totaksolje.
kevinedomm Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 Du vil uansett ikke kunne merke noen forskjell. Selv om den er trimma.En Impreza vil kunne få ut ca 15-20hk mer med Shell 99 V-"power", men en moped vil du kanskje kunne få ut 0.2-0.3hk mer. Det er ikke merkbart 0.3hk er faktisk litt naar motoren ikke er paa mer enn en 2-3 hester da :!:
CFM Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Ikke dermed sagt at det er 0.3hk, Det vet jeg ikke for jeg har ikke testet det, men brukte bare et eksempel på hvor lite det faktisk utgjør. 0.3hk vil du aldri merke noe til, så sant det ikke er RC bil
anono1123 Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 IKKE kjør på V-power på 2taktere. Denne bensina forhinderer smøring, noe som er veldig viktig på 2 takterne siden de ikke har noen annen smøring å få enn gjennom bensin/totaksolje. QFT, ikke kjør 2takt med v-power!!
kevinedomm Skrevet 24. juli 2008 Skrevet 24. juli 2008 (endret) IKKE kjør på V-power på 2taktere. Denne bensina forhinderer smøring, noe som er veldig viktig på 2 takterne siden de ikke har noen annen smøring å få enn gjennom bensin/totaksolje. QFT, ikke kjør 2takt med v-power!! Hmm, naboen min fyller opp med V-power hele tiden, og han har alltid en masse octanebooster og av og til forgasserrens og sånt sier han. Han har jo lagt bak seg snart 2000 mil med NSR'en sin. Syns den går imponerende godt jeg, har aldri skjært den eller noe, går fint som bare det på tomgang også. Endret 24. juli 2008 av Daniel_91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå