Gå til innhold

Anbefalinger 17" LCD skjerm!


Noozy

Anbefalte innlegg

Er like før jeg skal bestille meg en ny skjerm, og valget faller mest

sannsynlig på en 17" lcd skjerm.

Har lest endel om forskjellige skjermer, blant annet om Hitachi Monitor 17"LCD TFT TCO95 Carbon og Acer AL732 17" LCD TFT 1280x1024 Speakers DVI Alu S-video In TCO99!

Begge disse skjermene har fått bra omtale i forumet, med bra responstid og godt bilde generelt. Det jeg lurer på er hvordan Hitachi CML170SXWPLUS, Monitor 17"LCD TFT TCO99 kan sammenlignes med de som er nevnt ovenfor. Dette er forøvrig en skjerm som er anbefalt av hw.no, og er muligens en skjerm som overgår de andre?!

På hjemmesiden til hitachi er denne skjermen oppgitt med følgende responstid: "Responstid tr: 25 ms + tf: 15 ms (typisk)" (http://www.hitachidigitalmedia.com/viewProduct_1.jsp?productid=176&drilldown=2&urlnumber=0)

Vil dette bety at denne monitoren har en "uakseptabel" høy responstid...?

(Er ikke noe gamefreak, men rekner med litt spilling)

 

Er litt usikker på hvilken jeg skal kjøpe her, så det hadde vært fint med

noen innspill om disse monitorene ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at anbefalingen av Hitachi CML170SXWPLUS er en gammel anbefaling. Fant ihvertfall en webshop hvor denne skjermen oppføres som "discontinued".

 

http://www.microstorm.com/hardware/partinf...-id-473124.html

 

I tillegg så er CML170 (antar det er serien av skjermer og ikke bare en modell) oppført under discontinued specs hos hitachi.com

 

http://www.hitachi.com/Apps/hitachicom/con...ed%20Specs.html

Lenke til kommentar

hmm...takker for opplysningene!

Men det som er rart er at HW.no anbefalingen av skjermer ble oppdatert

"Sist oppdatert: 08/03-2003", noe som bare er rundt 1 uke gammelt.

 

Tviler på at jeg orker å kjøpe en modell som ikke er et satsningsområde mere...

Noen som har andre synspunkter om disse lcd-skjermene?!

Lenke til kommentar

Jeg vil be deg ta en titt på en skjerm til:

Hyundai Q17. (Jeg vet du tenker; Hyundai!. De lager jo møkka biler. Det er sant, men skjermene er bra. Iallfall denne modellen)

 

På diverse sider står denne oppført med en responstid på 20 ms, men i manualen som følger med står det 25 ms. Jeg ble litt overraska. Har jeg gått på en smell her, tenkte jeg. Nei, jeg hadde ikke det. Har hatt skjermen i en uke nå, og skjermen har levd opp til mine forventninger.

 

Q17 fungerer bra til spill og film/DVD; Spill jeg har prøvd - BF1942, Unreal Tournament 2003, Splinter Cell, Mafia. Ingen ghosting overhodet. Bildet blir heller ikke nevneverdig forvrengt selv om du har en skjermkort som ikke takler å spille med oppløsning på 1280:1024. Jeg selv spiller helst i 1024:768.

 

Før hadde jeg en elendig og gammel Nokia skjerm, og fikk en aha oplevelse når jeg skrudde den på. Den er meget lyssterk, nesten for lyssterk. Men etter noe dager med tilpassig, så er dette ikke noe problem. Q17'en har en god auto-adjust knapp.

 

Høytalerene som er integrert i skjermen må bare brukes hvis dine orginal høytalere er til reperasjon. Terningkast 1. Kanskje hadde det vært en idè å tatt dem vekk, og for så å gjøre foten på skjermen litt mindre. Den er litt stor.

 

Ingen døde piksler.

 

Andre ulemper:

- DVI kabel følger ikke med

 

Andre fordeler:

- USB hub

- pris

 

Kan anbefales på det varmeste! :woot:

Lenke til kommentar

Tror jeg går for denne lcd-skjermen: Acer AL732 17" LCD TFT 1280x1024 Speakers DVI Alu S-video In TCO99!

http://www.acer.no/vi/page0.jsp-page79,,64...,1234537280.htm

Er det noen som har denne, og har noen negative/positive synspunkter??

 

Rekner med å handle på PSdata, da jeg er veldig fornøyd med kundeservice og pris der...noen andre lcd-monitorer som er verdt å undersøke hos de, hvor prisen er rundt 5-6000,- ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...