Gå til innhold

Nokia 3650 og batterikapasitet?


Anbefalte innlegg

Fikk 3650'en min på torsdag. Ladet den opp til jeg fikk beskjed

om at den var ferdig oppladet, og brukte den en del den dagen.

 

På natta gikk batteri-indikatoren ned til 3 av 7 streker, så jeg satt

den på lading over natta. Det samme skjedde på fredagen, så jeg

satt den på lading over natta igjen.

 

I dag er det lørdag, klokka er 17.20 og etter litt spilling og 2 heller

korte samtaler og 3-4 sms så er batteri-indikatoren IGJEN nede

på 3 streker.

 

 

Dette synes jeg er VEL drøyt. Er det noen andre som har skaffet seg

denne telefonen som kan fortelle hvordan batterikapasitetene på deres

telefoner oppfører seg?

 

 

.a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke batteriet sin skyld. Softwaren til 3650 er helt ny, og som vanlig når nye telefoner slippes må man regne med noen bugs. Hadde du gått for 7650 isteden, som har vært på markedet noen måneder, hadde du garantert sluppet dette problemet. 7650 er dessuten en bedre telefon etter min mening.

Lenke til kommentar

Software-bug som gjør at batteriet blir fort tomt?

Det har jeg aldri hørt om, det er for dumt.

 

Siden batteriet er helt nytt, bør det lades helt opp og helt ut igjen fire-fem ganger før det er som det skal. Det kan du jo prøve :)

 

7650 er dessuten en bedre telefon etter min mening.
Hvordan kan du mene det? Har du begge?

 

Nokia har faktisk forbedret omtrent samtlige svakheter vi fant på 7650: Den har nå tre bånd (fungerer også i USA), den støtter eksternt minnekort for lagring av bilder eller videoklipp, Bluetooth-funksjonaliteten er bedre (nå støttes også stemmeoverføring) og batterilevetiden er lengre. I tillegg er det en helt ny funksjon med – det innebygde kameraet kan ta opp videoklipp. Teknisk sett er altså 3650 den telefonen vi ønsket at 7650 var.
Lenke til kommentar

OK, stemmer nok det at jeg ikke leste så veldig nøye i bruksanvisningen idét jeg skulle lade den.

 

Jeg får sette den til lading nå og la den stå slik til i morgen tidlig, så får vi se hva som skjer.

 

 

 

Og til FutureX: Grunnen til at jeg valgte denne telefonen over 7650 var at denne har skikkelig bluetooth, pluss at jeg synes designet er bedre.

Lenke til kommentar

Jeg leste en sånn hurtigstart-folder som var med i tillegg til manualen før jeg satt den til lading første gang, der stod ingenting spesielt.

 

Kikket i manualen nå nettopp, stod ingenting om hvor mye man skal lade den første gang, det eneste som stod var at den burde lades helt opp og helt ut de 2-3 første gangene...

Lenke til kommentar
Kikket i manualen nå nettopp, stod ingenting om hvor mye man skal lade den første gang, det eneste som stod var at den burde lades helt opp og helt ut de 2-3 første gangene...

Det er det som er riktig.

Den nye typen batterier trenger ikke å lades i timesvis, når det står at det er ferdigladet så er det ferdigladet.

Lenke til kommentar

Designet er ikke bedre. 3650 er både større og styggere enn 7650.

 

Fordeler med 3650:

Bluetooth? Det har 7650 og, og ingen av dem støtter headset-profilen. Trenger ikke headset uansett for 7650 har glimrende handsfree.

Trippelbånd? Kun viktig hvis du skal til USA.

Videoklipp? Totalt gimmick. Bildene mobiler tar er allerede ubrukelige for PC, videoklipp vil bli enda mer ubrukelig. Men mens bilder ihvertfall har viktig funksjonalitet på mobilen, ser jeg ingen vits med å ha video lagret der.

Minnekort? Dette er svært viktig, og en stor fordel med 3650.

 

Fordeler med 7650:

7650 er rettet mot det profesjonelle markedet. 3650 er derimot rettet mot ungdom. Av den grunn har 7650 flere avanserte finesser, og er antagelig mer solid:

-Infrarød styring av handsfree.

-Infrarød styring av lys.

-Ekte joystick.

-Telefonen er mindre. 3650 er jo ENORM.

-Kameralinsen er beskyttet.

-Nedtrekkbart tastatur.

-Finere design.

-7650 har ikke utbyttbare deksler. Dette er en fordel fordi telefonen blir mer solid.

-Softwaren har fått noen måneder på seg, og derfor kan man forvente mindre bugs i 7650.

Lenke til kommentar

Mange direkte feil i innlegget ditt der ja.

 

For det første: Jeg sa "jeg synes designet er bedre" og det er ikke noe du kan kverulere på og "slå fast" om det er eller ikke. Å ta med design som en fordel når man sammenligner telefoner slik blir bare dumt, da dette er din personlige mening og ikke klare facts

 

For det andre: 3650 har skikkelig bluetooth og støtter headset-profilen.

 

For det tredje: Du sier at 7650 er rettet mot bedriftsmarkedet. Da støtter jeg meg til dinside.no's (tror jeg) uttalelse om at "hvordan denne telefonen kan være rettet mot bedriftsmarkedet når den har såpass med mangler" og "Teknisk sett er altså 3650 den telefonen vi ønsket at 7650 var."

Lenke til kommentar

Dinside.no's reviewer har nok ikke så mye peiling på mobiltelefoner som jeg. Her er en link til et skikkelig profesjonelt review av 3650, der det konkluderes med at 7650 er en marginalt bedre telefon:

http://mobile.burn.com/review.jsp?Id=230

 

Designet på 7650 er objektivt sett bedre, fordi den er mindre. Utseendet synes jeg personlig er bedre.

 

3650 støtter ikke headset-profilen. Den støtter riktignok Nokia's eget headset HDW-2. Dette betyr at Nokia 3650 kommuniserer med HDW-2 via bluetooth, men den støtter IKKE bluetooth headset-profilen.

 

Supposedly the final release version of the 3650 English software (and only English) will support the new HDW-2 Nokia Bluetooth headset. Nokia also seems to be saying that other brands of Bluetooth headsets are NOT supported. This means that the 3650 is doing something with the HDW-2 via Bluetooth, but it does not support the Bluetooth Headset Profile. If it did, the other headsets would work. This is typical Nokia. Bluetooth on their phones does not support non-Nokia Bluetooth PCMCIA cards for syncing with the Data Suite, either. Even cards using the same Motorola chipset fail. I don't know what ever made Nokia think that Bluetooth was their own proprietary standard and that their devices don't have to play by the same standards and rules as the rest of the world's. Pathetic. -editor.

Lenke til kommentar

Er alle dine uttalelser basert på det review'et der? Av en tidlig test-versjon av telefonen?

 

Leste såvidt litt der, og ser at flere av de tingene som ble påpekt der, ihvertfall er blitt rettet opp på den telefonen som jeg har liggende her.

 

 

Når det gjelder bluetooth så *skal* dette ha blitt rettet opp fra 7650'en.. Se bare denne artikkelen fra dagbladet for noen dager siden, der brukes motorola bluetooth hf og nokia 3650.

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/03/06/363293.html

Lenke til kommentar

Vel, hvis det virket for dem så virker det vel for andre også?

 

 

 

Når det gjelder dette med bluetooth så kan det være misforståelser på gang. Jeg er ikke helt sikker, men mener det var noe slik som at 3650'en ikke støtter headset-profilen, men den støtter handsfree profilen. Nå er jeg ikke så bevandret i blåtann-detaljer, så jeg kan ikke forklare forskjellen på de to.

 

 

(Jeg gir egentlig blanke i det også, bare jeg får meg et trådløst-sett som virker, uten å måtte koble noe ekstra-greier til telefonen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...