Gå til innhold

Trenger råd: bygge en stue pc


Anbefalte innlegg

Heisann, håper jeg er på riktig sted. Min far spurte meg om jeg kunne sette opp en pc som vil fungere som en stue pc, altså Media center, har jeg rett?

Jeg kan mye..men om andre tekniske ting. Har ikke fulgt godt nok med når det kommer til stue pcer og Media center. Selv har jeg kobla til min pc, med vista ultimate og gått inn på media center. Men har ikke fått mye ut av dette. Så jeg trenger hjelp til å lage et oppsett av en stue pc til rimlig pris.

Tar gjerne imot spørsmål, vi har ikke mange krav. Men vi har to, 1: Vi skal kunne se HD filmer(Bluray eller HD DVD spiller?) og tv på den, og 2: den skal ikke være veldig dyr. Selv vet jeg ikke hvor langt min far vil gå med på.

 

Takker hvis noen kan hjelpe :)

Endret av Bloodax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ha satt opp en handlevogn, men er dette kompatibel og vil det funke?

Her.

Hovedkortet passer ikke i kabinettet. Du bør heller gå for et bedre og kjøligere Intel P45 hovedkort og en Intel 45nm cpu.

Hvorfor ikke kjøpe deg et HTPC-kabinett? For eksempel et et slikt?

 

Edit:Skjermkortet du har valgt er heller ikke noe å satse på. Gå for et Radeon HD4850 i stedet. Det koster ca det samme,men er MYE bedre.

Hva skal du med det Pinnacle-kortet?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Her er en som jeg nettopp har kjøpt:

 

http://prisguide.tek.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=71425

 

Hovedkortet har innebygd grafikk som fint kjører hd formater, og med laveffekts cpu og det hovedkortet har du en kjølig og stille løsning. Billigere også. Legg til et bluray drev og tv løsning på den så havner du vel på ca 4,5-5k i pris.

Endret av LuftWaffel
Lenke til kommentar
Her er en som jeg nettopp har kjøpt:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=71425

 

Hovedkortet har innebygd grafikk som fint kjører hd formater, og med laveffekts cpu og det hovedkortet har du en kjølig og stille løsning. Billigere også. Legg til et bluray drev og tv løsning på den så havner du vel på ca 4,5-5k i pris.

Handlevognen din fungerer ikke. Hva skal han med et blu-ray drev?

Lenke til kommentar
Håper vogna er fikset nå.
Handlevognen din fungerer ikke. Hva skal han med et blu-ray drev?

For å se bluray filmer antar jeg.

Blu-ray er overhodet ikke verdt pengene. Lyden er bedre på blu-ray,men du skal ha et temmelig dyrt surroundanlegg for å høre forskjell. Bildet på blu-ray vs dvd er ikke noe å snakke om.

 

Edit: Handlevogna funker fortsatt ikke.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Prøver igjen

 

Først og fremst sier trådstarter at han skal ha bluray.. Deretter er det en svært subjektiv påstand om kvalitet du kommer med. De fleste med normalt syn ser god forskjell. For det andre koster bluray lesere under 900 kroner, ikke så stort et utlegg mao.

 

AMD Athlon 64 X2 4850E 1 513,- Datakjeden 513,-

Antec NSK1380 1 695,- shg.no 695,-

Gigabyte GA-MA78GM-S2H 1 581,- PCutstyr.no 581,-

Kingston HyperX DDR2-800 2GB (2x1024) 1 326,- Meeter.no 326,-

Seagate Momentus 7200.2 80 GB SATA 1 399,- Netshop.no 399,-

Rimeligste totalsum 2514,-

Lenke til kommentar

Altså jeg er ikke sikker på hva vi vil ha, Blu-ray vant jo "Krigen" mot HD DvD. Og jeg føler jeg ser flere Blu-ray disker i butikkene enn det jeg ser av HD DvDer. Denne handlevognen beskrevet som HTPC, hvordan er den ?

 

 

 

Ha satt opp en handlevogn, men er dette kompatibel og vil det funke?

Her.

Hovedkortet passer ikke i kabinettet. Du bør heller gå for et bedre og kjøligere Intel P45 hovedkort og en Intel 45nm cpu.

Hvorfor ikke kjøpe deg et HTPC-kabinett? For eksempel et et slikt?

 

Edit:Skjermkortet du har valgt er heller ikke noe å satse på. Gå for et Radeon HD4850 i stedet. Det koster ca det samme,men er MYE bedre.

Hva skal du med det Pinnacle-kortet?

Jeg må vel ha noe Tv tilkobling, så trodde jeg at det kortet var løsningen.

Lenke til kommentar
Du kan koble til tv'en med DVI eller HDMI...såfremt du har slike innganger på din tv selvfølgelig. Skal pc'en kobles til et surroundanlegg?

Jepp det hadde vært greit å få kobla anlegge til pc..Jeg bare tok en ledning med vanlig jack tilkobling inn i pc og på enden av ledningen var det en rød plug og en hvit plug som jeg koblet til anlegget og så hadde vi veldig bra lyd på anlegge.

Lenke til kommentar

Å koble på den måten er ikke optimalt. Den måten er analog. Du bør koble til digitalt med en Toslink-kabel....hvis du har digital inngang på surroundanlegget ditt.

Hvis du har digital inngang,så kan du godt droppe å kjøpelydkort også og bare bruke det som er integrert på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Å koble på den måten er ikke optimalt. Den måten er analog. Du bør koble til digitalt med en Toslink-kabel....hvis du har digital inngang på surroundanlegget ditt.

Hvis du har digital inngang,så kan du godt droppe å kjøpelydkort også og bare bruke det som er integrert på hovedkortet.

ok, vel hvis jeg bare viste hva en Toslink kabel så ut og hva det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...