Gå til innhold

Bytte abonnement før bindingstiden er over


Anbefalte innlegg

Hei:D

Jeg har nå ett netcom young talk abonnement. Abonnementet går ut i august en gang, og jeg har fått regningen for juli. det vil si at jeg nesten er ferdig med abonnementet, jeg mangler bare den siste regningen som kommer uansett om jeg bytter eller ikke.

Jeg har lyst til å bytte mobil og kjøpe telenor control abonnementet på kjøpet. Hvis jeg kjøper mobilen nå, vil jeg måtte betale for å "avbryte" abonnementet? Hvis jeg kjøper mobilen vil jeg få regningen fra netcom uansett, men min mor sier at netcom er så trangsynte at de skal ha penger for å si opp abonnementet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved oppsigelse før avtalen er ferdig - vil generere et bruddgebyr. Gebyret varierer ifra selskap til selskap og ikke minst type abo du har. De aller fleste selskaper har også gebyrer som blir lavere jo lengere ut i bindingstiden du er. Hvis du har effektivt 1 mnd igjen før du er "ferdig" ville jeg tippe NetCom krever deg for 300-400 kr.

 

Men det er jo bare å ringe dem å høre det.

Lenke til kommentar

Moren min sa opp abonnementet når det var gått 11 og en halv måned, da skulle de ha ett bruddgebyr på 1500,- kr. den siste fakturaen ville ha kommet uansett, derfor jeg lurer på om det var normalt at de gjorde det, og om jeg kunne gjøre det uten at jeg måtte betale

Lenke til kommentar
Moren min sa opp abonnementet når det var gått 11 og en halv måned, da skulle de ha ett bruddgebyr på 1500,- kr. den siste fakturaen ville ha kommet uansett, derfor jeg lurer på om det var normalt at de gjorde det, og om jeg kunne gjøre det uten at jeg måtte betale

Gir ikke mening. Hvorfor i all verden gjorde hun det?

Har du 2 Uker igjen av bindinge kan du portere deg til en annen operatør uten å måtte bryte binding,(..vente par dager da ;) ) du kan også fornye bindingen om du har lyst til det.

 

Aldrig hørt om noen som har fått 1500 i gebyr når det er igjen 2 uker av bindingen heller.

 

YoungTalk gir et gebyr på 375,- kr dersom du har 0-3 månder igjen.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Det er en stund siden, og hun trodde at Netcom ikke ville gjøre noe siden den siste fakturaen ville komme uansett.

Før så måtte man betale 1500,- kr hvis man brøt abonnementstiden, tydeligvis uansett hvilket som helst tidspunkt.

Men jeg tror jeg venter til det e ti dager igjen av abonnementet som sagt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...