Gå til innhold

Kjope utstyr i Japan


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg er for tiden i Japan, og lurte paa om jeg kanskje skulle kjopt meg noe utstyr til mitt Pentax K100d kamera. Jeg har naa bare startkitet med kitobjektiv, men har litt lyst paa kanskje en telelinse eller noe annet lurt. Men jeg vet lite om saant, og her i Japan er det jo ikke en sjel som kan skikkelig engelsk. Saa, hva bor jeg see etter? Kan jeg bruke alt av pentax linser? Kan jeg bruke noe Sigma eller noe? Jeg er ikke ute etter noe fryktelig avanserte greier, bare noe med bedre zoom enn den jeg har hadde vert greit (har kit 18-55mm linse er det vel)

 

Ellers noe annet lurt jeg kan se etter her borte, som er greit aa frakte med hjem til Norge.

 

Takk og sayonara!

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen

 

Jeg er for tiden i Japan, og lurte paa om jeg kanskje skulle kjopt meg noe utstyr til mitt Pentax K100d kamera. Jeg har naa bare startkitet med kitobjektiv, men har litt lyst paa kanskje en telelinse eller noe annet lurt. Men jeg vet lite om saant, og her i Japan er det jo ikke en sjel som kan skikkelig engelsk. Saa, hva bor jeg see etter? Kan jeg bruke alt av pentax linser? Kan jeg bruke noe Sigma eller noe? Jeg er ikke ute etter noe fryktelig avanserte greier, bare noe med bedre zoom enn den jeg har hadde vert greit (har kit 18-55mm linse er det vel)

 

Ellers noe annet lurt jeg kan se etter her borte, som er greit aa frakte med hjem til Norge.

 

Takk og sayonara!

 

Thomas

Du nevner ikke noe om prisnivået eller budsjettet ditt. Men det er de dyre sakene man "tjener" mest på ved å kjøpe inn ute i verden. Så jeg hadde gjerne kjøpt en Pentax DA* 50-135mm f/2.8. De som har objektivet skryter også mye av dets kapasiteter. Det koster her i landet ca 8000kr for en nordisk versjon; og fra USA kan man få den for ca 4000.- + frakt og moms.

Prisnivået i Japan aner jeg ikke noe om, men ca USA nivå er vel ikke så langt unna?

 

Den helt nye Pentax DA 55-300mm F/4.0-5.8 koster ca 3200.- her og 1800 kjøpt fra USA

 

Ellers så har Pentax et brukbart superzoom-objektiv i DA 18-250mmF 3.5-6.3 til ca 4000.- kr her hjemme og 2300.- fra USA.

 

(Merk deg at til prisene fra USA kommer naturligvis frakt og moms i tillegg)

Men når du er i Japan og prisene er bra; så slå til med en DA* 50-135mm f/2.8

 

 

Edit: leif+++

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar

Supert, tusen takk for svar!

 

Var i prisomraadet 1-2000 kroner jeg tenkte, saa det 55-300 objektivet virket veldig bra. Men jeg lurer litt paa, kan mitt Pentax bruke andre linser? Sigma eller Tamron osv? Er det forskjell paa festene paa objektivene, eller passer alle alt liksom?

Lenke til kommentar
Supert, tusen takk for svar!

 

Var i prisomraadet 1-2000 kroner jeg tenkte, saa det 55-300 objektivet virket veldig bra. Men jeg lurer litt paa, kan mitt Pentax bruke andre linser? Sigma eller Tamron osv? Er det forskjell paa festene paa objektivene, eller passer alle alt liksom?

Joda, du kan bruke diverse optikk fra 3.parts produsenter som Sigma og Tamron; de leverer brukbare objektiver med pentax-fatning. For eksempel en Sigma 50-150mm F2.8 APO EX DC II for Pentax, som koster ca 5450 kr her i landet. Dette objektivet diskuteres forresten i en aktiv tråd på siden her.

 

Men i ditt prisleie er nok Pentax DA 55-300mm et godt valg. Her kan du forresten se bilder av den nevnte Pentax zoomen DA 55-300mm:

 

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=28608338

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...