Gå til innhold

Er det mulig å avle meitemark?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det lar seg gjøre.

 

Lag degt en kasse med litt jord, diverse kompost som lauv, litt gress osv, men IKKE matavfall, og ikke for mye, da får du for høy varmeutvikling.

 

Hiv nedi noen selvgravde mark, og de vil bli flere med tiden hvis de trives.

 

Ha gjerne kassen ( plast ) nedi en passelig mørk og noe fuktig kjeller, pass på så det ikke blir for tørt, det skal heller ikke være for blaut, så noen dreneringshull i passelig høyde på kassen gjør seg.

 

Men de skal ikke være så store at marken snor seg ut.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Om du har sett " Johnny Vang" så vet du at det går

 

 

Duggmark er det helt vanlig meitemark eller? Samma som man finner i komposthaugen?

 

Synn at denne teknikken neppe vil fungere i nord, siden det er lyst døynet rundt.

 

Legg en pressening over så er det natt hele tiden? (Luftig pressening?) Bare falt meg inn at det må funke!

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Jeg forer fugler med solsikkefrø, en dag var haugen rundt stolpen så høy at jeg fant ut at jeg fikk kaste den ned skråningen med hageavfall. Satte spaden i haugen jeg har aldri sett en slik markansamling i mitt liv. Nå har jeg, en nabo og sønn hatt store mengder mark til fiske i to år.  Satte opp et ekstra brett i fjor og i våres var det like mye der. Liker du ikke forsøplinen utenfor veggen er det jo bare å sette det et annet sted. 
skitt fiske. 👍😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...