Gå til innhold

Korleis int. USB nettverkskort


Anbefalte innlegg

Kjøpte ein billig sak til 120 KR til ein Linux maskin med ubuntu 8.04

ein CD følgte med drivera, med på CD'n er ei eiga mappe som heite LINUX - inni den va to mappe med komprimerte file

 

korleis instalera med desse? har pakka dei ut til skrivebord men no veit eg ikkje kva eg skal gjere lenger..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder linux-drivere, så er det som regel siste utvei å legge inn driverne som finnes på CDen. Er kortet godt støttet, følger driverne allerede med. Hvis ikke, så kan du banne på at du finner noe bedre et eller annet sted på nettet.

 

Fortell hva slags kort det er, og legg helst med en output av kommandoen 'lsusb' i terminalen, så blir det litt lettere å hjelpe til med hva som er den beste fremgangsmåten.

Lenke til kommentar

spør her siden det handler om det samme. Jeg er helt noob på linux så veldig fint om dere svarer detaljert :) Installerte linux mce på maskina mi igår og etter installasjonen satte jeg i linksys WUSB300N wlan donglen min, men ingen ting skjedde. Hvordan installerer jeg den? er vant til windows så jeg vet ikke om man kan finne noe form for enhetsbehandling i linux for enkelt å installere driver feks. Har driveren på en sub stick for jeg har mista cden.. Tusen takk for svar :)

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...