Gå til innhold

Hva er galt med den eksterne hdd'n min!?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei sann.

Jeg har en Western Digital My Book 500 GB ekstern hard disk. Kjøpte den for en god stund siden... Litt under ett år siden. Den har funket helt fint helt frem til for litt siden. Jeg vet ikke hva som er feil med den, men det som er problemet er at alle komprimerte filer er korrupte. Eller altså ikke alle, men har filer som er delt opp i flere små .rar filer, det er alltid en av disse små som er corrupted. Problemet har oppstått etter at filen har blitt sendt over til hard disken. De orginale filene er helt fine og null problem. Jeg er ikke hjemme og er ikke på min egen PC, men har med meg hard disken. Alle filer som ikke er komprimerte fungerer helt fint. Jeg har også prøvd å kopiere de komprimerte filene over til PC'n men det går ikke.

Nå har jeg nettopp lagt merke til at over 80% av filene mine er borte. Altså... hard disken har ikke mer plass enn den hadde da de var der, men mappene de skulle ligge er tomme. Det er kun en mappe på hard disken som har noe innhold og den er 35 GB stor, så det mangler altså ovr 250 gb med materiale.

Jeg har jo tenkt at den er kaputt, men synes det er litt rart at jeg kan kjøre de filene som ikke er komprimert og at alle filene bortsett fra en mappe er borte.

Noen som vet hva dette er og om det er en annen måte å fikse på enn å formatere?

UPDATE: Nå er plutselig filene tilbake, men det andre problemet er ikke bedre, har prøvd å kjøre en disk kontroll, men står bare at windows ikke kan gjennomføre diskkontrollen.

Beklager, hvis det blir litt mye å lese :p Men setter stor pris på alle innlegg. ;)

Endret av NinjaPiraten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...