Gå til innhold

CPU temperaur eller core temperatur?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor langt tror du jeg kan klokke Q9450? Bruker en Noctua NH-U12P CPU vifte og XFX 780i hovedkort. RAM er 2 gig DDR2 Ballistix PC8500

DEt e heilt umulig å sei, for det kan verr du e mega uheldig, å får ein skikkelig kjiiiip cpu, eller det kan verr at du får ein som funke veldig bra...(Det skal ikkje stå på det andra, sett RAMen til 1/1 til å bjunne med)

Det eg vett jaffal e at mongen har hett problemer å få an stabil 24/7 over 3.6 Eg stoppa sjøl, likt som mongen andre, på 3.520 (440FSB*8Multiplier) Etter en del kødding med volt å testing, så kom eg opp i 3.7, og fornøyd...

men prøv deg fram, men pass på volten til cpu, at den ikkje blir for høy, så blir du nok fornøyd ska du se;)

At RAM-en "tildeles" like mye FSB som til CPU. Sett deg inn i de forskjellige funksjonene i BIOS så skjønner du ting fortere.

F.eks: Sett FSB til 400. Da vil minnet kjøre på 400*2 = 800 MHz. Prosessoren vil kjøre på 400*multiplier (la oss si du setter multiplieren på 8, da blir prosessorhastigheten 400*8 = 3600 MHz).

Da får altså minnet 400 fsb og prosessor 400 fsb. Forholdet er da logisk nok 1:1.

Azaziel: Kan du være så snill og skrive litt mer korrekt norsk neste gang? Hadde store problemer med å få flyt på lesingen :shrug:

Endret av 2bb1

Til 2bb1

quote: Azaziel: Kan du være så snill og skrive litt mer korrekt norsk neste gang? Hadde store problemer med å få flyt på lesingen...

Jeg skal prøve, men etter at jeg gikk ut av min skolegang, og SMS ble oppfunnet, så har min bokmål-skriving blitt omgjort til dialekt, men skal ha det i bakhodet;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...