Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke signal til skjerm


Anbefalte innlegg

Har nettopp bygget en ny pc.

 

Komponentene er disse: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...AB-F7B27AC8B349

 

Problemet er at skjermen ikke ser ut til å motta signal fra skjermkortet. Vifta til skjermkortet fungerer, så det ser ut som om kortet får strøm (om kanskje ikke tilstrekkelig?)

 

Noe som gjør det hele mer mystisk er at skjermen har mottatt signal ved et par anledninger tidlig i testingen, men nå har den ikke mottatt signal på evigheter, uansett hvor mange ganger jeg har koblet fra og plugget inn komponenter. Etter jeg satt inn dvd'en for installering av vista (uten skjermbilde da også) har jeg ikke fått et bilde en eneste gang, skjønt jeg tviler på at Vista dvd'en har noe med saken å gjøre. Bildet jeg fikk på skjermen de få gangene jeg fikk signal var tilsynelatende et startup-bilde for hovedkortet (Med bilde av jagerfly og MSI i store bokstaver)

 

Er det noen som vet hva som kan være galt? Har jeg feilberegnet hvor mye strøm skjermkortet trenger? Er ikke skjermkortet kompatibelt med hovedkortet/noe annet (sjekk handlelisten)?

 

Er veldig frustrert og desperat for øyeblikket, og all hjelp settes pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...