Gå til innhold

X38 HK som støtter Inter Core 2 Duo E8400


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bygge ny PC og har snart funnet alle delene jeg vil ha. Mangler kun hovedkortet nå.

 

Jeg har bestemt meg for å kjøpe denne CPUen. Hadde også tenkt å kjøpe Asus P5E men da må jeg visst flashe BIOSen for at CPUen skal fungere.

 

Vet dere om noen hovedkort som støtter CPUen som jeg har valgt uten at jeg må flashe BIOSen?

Endret av heborres
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skulle være unødvendig, det måtte være at du får et gammelt kort med gammel bios, isåfall ren uflaks.

 

Ifølge mannen hos Netshop var BIOS-versjonen for gammel på det hovedkortet. Men jeg har uansett en kompatibel CPU i bakhånd hvis jeg må flashe, så jeg får ta sjansen på å kjøpe P5E :)

 

For de aller fleste vil et P45 kort som f.eks Gigabyte EP45-DS3 eller Asus P5Q-Pro være et bedre valg - de støtter alle nyere prosessorer rett ut av boksen også ;-)

 

Jeg glemte i farten å nevne at jeg skal kjøre to skjermkort i Crossfire. Etter det jeg har skjønt passer det best med x38/x48 hovedkort da.

Lenke til kommentar

P45 fungerer like fint i Crossfire, det verserer en test hvor X48 yter bedre i Crossfire enn P45, men testen glemte å ta i betraktning at de brukte en tidlig utgave av Gigabyte EP45-DQ6 som kanskje hadde noe med saken å gjøre.

I crossfire vil begge portene gå ned i x8 modus - men pcie x8 v2.0 har samme båndbredde som x16 v1.1, så båndbredden er ikke noe problem - jeg har iallefall ikke klart å måle noe forskjell mellom X38/X48 og de to P45 kortene (Asus P5Q-Pro og Gigabyte EP45-DS5) jeg har testet med ATI 4850 kort i crossfire.

Lenke til kommentar
P45 fungerer like fint i Crossfire, det verserer en test hvor X48 yter bedre i Crossfire enn P45, men testen glemte å ta i betraktning at de brukte en tidlig utgave av Gigabyte EP45-DQ6 som kanskje hadde noe med saken å gjøre.

I crossfire vil begge portene gå ned i x8 modus - men pcie x8 v2.0 har samme båndbredde som x16 v1.1, så båndbredden er ikke noe problem - jeg har iallefall ikke klart å måle noe forskjell mellom X38/X48 og de to P45 kortene (Asus P5Q-Pro og Gigabyte EP45-DS5) jeg har testet med ATI 4850 kort i crossfire.

 

Da går det vel an å bruke et P45-kort ja. Har du et godt forslag til et kort som kan duge? Det hadde vært greit hvis du finner et som Netshop har, da jeg bestilller alle delene mine der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...