Gå til innhold

Redigering av avifiler fra kompaktkamera


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt moro med å redigere filmene fra mitt ixus kamera. Dette var et voldsomt kronglete oppgave , måtte først convertere de til et leselig format,(ukomprimert avi?) , åpne de i et redigeringsprog.lagre de avi.deretter convertere de til divx så jeg kunne se de på dvdspilleren.

Nå har jeg reinstallert windows og alle mine småprogrammer er vekk, og orker ikke sette opp dette igjen,.

Så nå lurer jeg på om det fins et program som kan importere avifilene, disse er komprimert på en eller annen måte, de er i vga og 30 fps.

Og om programmet kunne lage divx fil av resultatet...

Trenger ikke noe avansert redigering , bare sette sammen filer og klippe vekk litt her og der.

Fins det et sånt program?

 

har testet studio dv og vegas , det funka ikke og er litt for avanserte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg bruker Magix Movie Edit Pro 11 og og kan redigere AVI-filene fra mitt Ixus 800-kamera uten konvertering, problemfritt. Programmet koster noen få hundrelapper. Last ned fra nettet GSPOT, et program som forteller hvilke codecs du trenger og hva du har på din PC. Videofilene fra mitt Ixus trenger codecen Motion JPEG (MJPG). Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei, jeg bruker Magix Movie Edit Pro 11 og og kan redigere AVI-filene fra mitt Ixus 800-kamera uten konvertering, problemfritt. Programmet koster noen få hundrelapper. Last ned fra nettet GSPOT, et program som forteller hvilke codecs du trenger og hva du har på din PC. Videofilene fra mitt Ixus trenger codecen Motion JPEG (MJPG). Lykke til!

 

Tusen takk !

Det skal jeg teste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...