Gå til innhold

Ny bærbar til maks 6000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var i samme situasjon som deg når jeg skulle kjøpe bærbar. Hadde en grense på 5000,-. Skulle bruke den den bildebehandling (CS2) og ikke ville jeg dra den med noe særlig, derfor valgte jeg å gå for en 17-tommer. Men jeg ser at en 17-tommer kan være stor å dra med seg, dersom det er aktuelt å ta maskinen ut av huset mer enn en gang i mellom ville jeg vurdert en 13- eller 15-tommer.

 

Når man kjøper bærbar, har jeg inntrykk av at det noen ting som ikke er like enkle å oppgradere i ettertid. Dette er skjerm, CPU og skjermkort. Minne og harddisk går vanligvis greit å oppgradere om man ønsker det. For oss som driver bildebehandling er skjerm, CPU og minne viktig. Dersom man får for lite minne på maskinen er det vanligvis enkelt å ordne dette i ettertid. Derfor valgte jeg å prioritere nettopp skjerm og CPU.

 

Etter å ha kikket på div maskiner på elkjøp og elprice ble jeg tipset om Dell Vostro. Her fikk jeg veldig mye bedre CPU og skjerm for (en i mine øyne) liten prisøkning, dermed var jeg aldri i tvil.

 

Vostro får du både med 13, 15 og 17-tommers skjermer.

 

Vostro 1310

Vostro 1510

Vostro 1710

 

DU kan enkelt konfigurere de opp til å yte mer om det er ønskelig. Start gjerne med "pakketilbudet" som er listet helt til høyre og tilpass dette.

 

Selv forventer jeg levering av denne i løpet av uka:

Dell Vostro 1710 :

Intel Core 2 Duo T8300 (2.4GHz,800MHz)

3072 MB 667 MHz Dual-Channel DDR2 SDRAM (1x1024 MB + 1x2048)

Hard Drive : 250GB (5400Rpm) Serial ATA Hard Drive

Display : 17in UltraSharp Widescreen WUXGA (190X1200) with TrueLife

Graphics : 256 MB DDR2 NVIDIA GeForce 8600M GS (128bit)

 

Pris 6487,50 inkl frakt.

Lenke til kommentar
Jeg var i samme situasjon som deg når jeg skulle kjøpe bærbar. Hadde en grense på 5000,-. Skulle bruke den den bildebehandling (CS2) og ikke ville jeg dra den med noe særlig, derfor valgte jeg å gå for en 17-tommer. Men jeg ser at en 17-tommer kan være stor å dra med seg, dersom det er aktuelt å ta maskinen ut av huset mer enn en gang i mellom ville jeg vurdert en 13- eller 15-tommer.

 

Når man kjøper bærbar, har jeg inntrykk av at det noen ting som ikke er like enkle å oppgradere i ettertid. Dette er skjerm, CPU og skjermkort. Minne og harddisk går vanligvis greit å oppgradere om man ønsker det. For oss som driver bildebehandling er skjerm, CPU og minne viktig. Dersom man får for lite minne på maskinen er det vanligvis enkelt å ordne dette i ettertid. Derfor valgte jeg å prioritere nettopp skjerm og CPU.

 

Etter å ha kikket på div maskiner på elkjøp og elprice ble jeg tipset om Dell Vostro. Her fikk jeg veldig mye bedre CPU og skjerm for (en i mine øyne) liten prisøkning, dermed var jeg aldri i tvil.

 

Vostro får du både med 13, 15 og 17-tommers skjermer.

 

Vostro 1310

Vostro 1510

Vostro 1710

 

DU kan enkelt konfigurere de opp til å yte mer om det er ønskelig. Start gjerne med "pakketilbudet" som er listet helt til høyre og tilpass dette.

 

Selv forventer jeg levering av denne i løpet av uka:

Dell Vostro 1710 :

Intel Core 2 Duo T8300 (2.4GHz,800MHz)

3072 MB 667 MHz Dual-Channel DDR2 SDRAM (1x1024 MB + 1x2048)

Hard Drive : 250GB (5400Rpm) Serial ATA Hard Drive

Display : 17in UltraSharp Widescreen WUXGA (190X1200) with TrueLife

Graphics : 256 MB DDR2 NVIDIA GeForce 8600M GS (128bit)

 

Pris 6487,50 inkl frakt.

 

 

Hei, takk for et informativt svar, tittet litt på Vostro 1510 og denne så veldig bra ut.

Hvordan er mulighet for å legge inn XP pro på denne, vil jeg finne driverne som jeg eventuelt må ha?

Lenke til kommentar
Hei, takk for et informativt svar, tittet litt på Vostro 1510 og denne så veldig bra ut.

Hvordan er mulighet for å legge inn XP pro på denne, vil jeg finne driverne som jeg eventuelt må ha?

 

Ring Dell. Så vidt meg bekjent skal det være mulig å få XP på Dell. Muligens må du betale litt i mellom. Når jeg kjøpt denne nedgraderte jeg harddisken fra 320GB til 250GB og oppgraderte skjermen til WUXGA uten mellomlegg. Eneste muligheten for å få dette til var å ringe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...