francis Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har netopp lagt inn XP Pro, og alt er tregere enn 98SE, er W2k raskere? Har litt sans for stabilitet også, så valget er jo på NTFS-fronten,- eller hva? Lenke til kommentar
chma Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Xp er hvertfall dønn stabilt, Win2k har jeg ikke fått prævd lenge nok, men det krever jo ikke like mye ressurser så litt raskere er det vel. Men har du HW så kan du like godt droppe 2000 når du har xp. Ja det går litt tregere enn 98, men 98/me suger bigtime på stabilitet sett i forhold til xp/win2k. Hva skal maskinen brukes til? Lenke til kommentar
francis Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 ME? hva er det? Den var vel det ultimate ødelegger+alle de skjellsord man kunne finne uten å bli redigert? helvete.... (:-)) :o Lenke til kommentar
francis Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 beholder XP og er glad... noen forskjell, bortsett fra alt det andre? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Du kan få en del raskere oppstart med XP forutsatt at du optimaliserer med BootVis Tool (du får det på en eller annen Microsoft-side - søk!) enn med W2k. Ytelse ved kjøring av programmer skulle visstnok forbedres med 5-7% med W2k i forhold til W98. Mener å huske at dette stemte bra ved divx-koding når jeg sammenlignet for leenge siden. W2k kan jo være greit hvis du har liten harddisk eller lite ram, for dette OS`et er ikke så veldig mye mer ressurskrevende enn W98. Og så har det blitt godt egnet til spill også, forutsatt at du har SP3. Men har du maskinvare som takler det er vel XP å foretrekke. Har brukt XP i snart et år nå, og blir fremdeles overrasket over hendige funksjoner jeg oppdager når jeg skal gjøre nye ting. Ellers vil jeg tippe at ytelsen er ganske lik i W2k og XP. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Etter først å ha brukt win2k en lang tid uten problemer på en 900 duron oppgraderte jeg til win xp og ny xp1800+ og dobblet så mye DDR som før. Men jeg krashet en Hd og la inn win2k på nytt med service pack 3 og da er maskinen skam treg. Xp var raskere. Så win2K uten noen service pack var mye raskere i mine øyner Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 beholder XP og er glad... noen forskjell, bortsett fra alt det andre? godt valg, den kan som noen sa konfigureres til å droppe en del fancy greier så du får bedre ytelse. Liten rettelse jeg bruker XP SP1, ikke XP Kan ikke si meg annet enn fornøyd ville ikke tenkt på noen andre win eller linux som alternativ.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå