Gå til innhold

Ny telefon skal handles i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på en ny telefon og skal til statene i sommer.

Er det noe å tenke på når enn handler mobiltelefon der over? Eneste er vel at man må ha ny strømadapter og at man ikke får norsk språk?

Setter pris på alle gode råd!

Eller tar jeg også imot anbefalinger av telefoner som er freshe på markedet.

Funker iPhone noe bra?

Har også vurdert Nokia N95 8GB

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Iphone får du ikke kjøpt lenger på samme måte som den første iphone.

Nå må du skrive abm i butikken.

du kan få tlf flashet i norge eller innstalert tlf med norskt språk vis du ønsker det hos butikker som gjør sånt. Så lenge tlf fins med norskt språk.

iphone har sine fans og motsandere, du får jo en ipod og mobil i samme så du slipper å ha 1 ipod/mp3 spiller i lomma og 1 mobil.

Du må egentlig finne ut hva du ønsker.

Skrevet

Hum, regner da ikke iphone som så veldig aktuell i grunnen...

Noen formeninger angående andre telefoner og om det er noe spesielt enn må tenke på når enn kjøper telefon i statene?

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Som i norge så kan det hende du må tegne abm i butikken, vis ikke så må du vel kjøpe tlf åpen.

Det er ikke sikkert at mobilen har norskt språk innstalert, så vis det er veldig viktig for deg spør i butikken hva slags språk som er på mobilen. Det er også sikkert mulighet for og få den innstalert/flashet til og ha norskt tastatur og meny på norskt hos data forhandlere vis mobilen er kjent.

Husk og sjekke at den støtter Norsk GSM standard GSM-900 and GSM-1800 er standardene som brukes i europa

Wikipedia

Så jeg anbefaler deg og spørre om den støtter trippel band, for da er det veldig vanlig at europa er inkludert.

billig telefoner støtter ikke alltid trippelband, så spør i butikken så du er sikker på at det vil fungere i Norge.

Skrevet

Kjempemessige svar :)

Som sagt i første tråden har jeg snust litt på Nokia N95 8GB telefonen som jeg ser dem selger på Walmart hvert fall.

Dog er jeg usikker på hva den støtter samt at det er jo innebygd GPS på den telefonen og man får vel da med amerikanske kart og ikke Norge :p

Skrevet

Hvorfor vil du kjøpe telefon over der?

Du kan nok spare noe på telefonen, men du står helt uten reklamasjonsrett og garantien er vel litt så som så hvis man kjøper fra USA. Litt opp og ned etter hvilket merke det er snakk om, men f.eks. så er det ikke sikkert du får reparert telefonen på garanti i Norge hvis noe skulle skjære seg.

Ang. Nokia N95 8GB kan du legge inn kart over nesten hele verden uten at det koster deg noe, det er selve navigasjonsdelen som koster. (hvis du vil bli geleidet rundt) Da kjøper du et abo. over de stedene det er aktuelt å bruke den. Mener å huske at det koster rundt 700 kr. for Vest-Europa i 1 år.

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Det skal vel være mulig og få kjøpt kart over Norge, skandinavia eller europa vis det ikke følger med, vis du er heldig så har Nokia det lagt ut på nette til deg så du slipper og betale for det.

Jeg husker at jeg leste noe om at Nokia har sluppet 2.0 pakke av kartene sine er ikke sikker på om den gjelder for den tlf du ser på eller hvem det var om.

Spør i butikken så kanskje de kan hjelpe deg med det gratis eller billigere. Vis ikke så kan du jo alltids ringe Nokia i norge og spørre om de har noen mulighet for at de kan hjelpe deg.

De fleste firmaer er flinke til og hjelpe kundene sine når det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...